Klusjesdagen!! (ingezonden stuk)

Gepubliceerd op: maandag 21 oktober 2019
Donderdag al gehoord en daarnet op de website gelezen dat zaterdag 19 oktober 2019 de klusjesdag wederom is afgelast, wegens gebrek aan belangstelling.

Blijkbaar stimuleert de extra contributie ook niet om de handen uit de mouw te steken voor de vereniging, ook al hoeft dat maar twee keer per seizoen.

Consequentie van een en ander is wel, dat wij op de vrijdagochtend zitten opgezadeld met allerlei extra noodzakelijke werkzaamheden, die prima op een klusjesdag kunnen worden gedaan.

Dat dit niet erg motiveert lijkt me duidelijk, maar dat terzijde. Het lijkt mij dat op de vrijdagochtend, die werkzaamheden moeten worden verricht, die het een ieder mogelijk maakt om in het weekend zijn of haar wedstrijdje te kunnen voetballen. Daarbij denk ik hoofdzakelijk aan het lijnen zetten, kleedkamers schoonmaken, de omgeving van de kantine er een beetje toonbaar uit te laten zien en dat soort werkzaamheden.

Echter het lijkt nu wel alsof we tuinman, timmerman en wat al niet meer zijn en dat is, volgens mij geen goede ontwikkeling.

Slot van dit betoog: neem ons deze werkzaamheden (tijdens de klusjesdagen) uit handen, zodat wij ons wekelijks kunnen richten op zaken rondom de wedstrijden.

Groeten,

Folkert Kruitbosch (onderhoudsploeg Elsmaten)