Honderdduizend euro subsidie van provincie voor behoud oude Engelse tribune in Rijssen

Gepubliceerd op: dinsdag 28 april 2020
De kans dat de oude Engelse tribune in Rijssen behouden blijft, is weer een stukje groter geworden. De provincie Overijssel heeft honderdduizend euro subsidie toegezegd om de tribune te verplaatsen naar het nieuwe sportpark van S.V. Rijssen.

De tribune staat sinds 1929 op het terrein van het voormalige Rijssen Vooruit. In heel Nederland staan nog maar drie van deze tribunes. Projectontwikkelaar Ter Steege heeft het sportpark gekocht en gaat hier woningen bouwen.

Gemeente Rijssen-Holten@gmrijssenholten

Goed nieuws! Stichting Engelse tribune Rijssen ontvangt €100.000,- subsidie van de provincie Overijssel voor het verplaatsen en herstellen van de monumentale tribune op het terrein van RV Rijssen. Omdat het benodigde bedrag nog niet binnen is blijven giften uiteraard welkom.

14:34 - 28 apr. 2020

Andere Tweets van Gemeente Rijssen-Holten bekijken

De stichting Engelse Tribune wil de tribune verplaatsen naar het nieuwe sportpark van S.V. Rijssen en heeft daarvoor tweehonderdduizend euro nodig. Eerder werd al bekend dat de gemeente een flink deel bijdroeg. Ook had de projectontwikkelaar vijftigduizend euro betaald voor de tribune. Ook het demonteren en archiveren nam de projectontwikkelaar voor haar rekening.

Hoeveel geld er nog nodig is om tot tweehonderdduizend euro te komen is niet bekend. Ook voor het onderhouden van de tribune op het nieuwe sportpark is nog geld nodig.