s.v. Rijssen verliest van Be Quick Zutphen

Gepubliceerd op: maandag 28 juni 2021
Afgelopen woensdag belde UD Weerselo af, waardoor we lastminute een tegenstander zochten om met de nieuwe selectie tegen te oefenen. Na zeker 20 verenigingen/trainers benaderd te hebben kwamen we bij Be Quick Zutphen2 uit, echter kwamen ze op de wedstrijddag met een veel sterker team aanzetten. De bezoekers wonnen verdiend met 3-5, maar s.v. Rijssen liet aardige dingen zien en stond zelfs met 2-1 en 3-2 voor.

De bezoekers hadden een mix van spelers van het eerste team, tweede elftal en drie (goede) gastspelers. Voor de neutrale toeschouwer was het vanaf minuut één smullen geblazen. Er werd aanvallend gevoetbald door beide ploegen en binnen het kwartier stond het al 1-1. De bezoekers kwamen met 0-1 voor, maar een minuut later maakte Mark Breukink op aangeven van René Koezen gelijk . Voor rust kwamen de Rijssenaren nog op voorsprong via Frank Averesch. Mark van Pijkeren stuurde René Koezen diep en via zijn tweede assist nam s.v. Rijssen de leiding. De 3-1 (prachtige lob van Mark van Pijkeren) werd helaas niet gezien door scheidsrechter Eric Borghuis, maar deze had wel geteld moeten worden.

Direct na rust kwam de 2-2 op het scorebord, op dat moment een terechte tussenstand. Beide ploegen hadden veel moois laten zien, maar de bezoekers voetbalden net iets makkelijker. Niek Averesch bezorgde via een prachtige lange bal het leer bij Mark Breukink en die schoof zijn tweede treffer van de middag binnen. 3-2 voorsprong, maar de bezoekers lieten het hier niet bij zitten. Het laatste kwartier leverde drie treffers voor de bezoekers op en over het geheel gezien was dit een terechte uitslag. We kunnen onszelf aanrekenen dat er soms te slap ingegrepen werd achterin, maar de eerste oefenwedstrijd van de nieuwe selectie leverde voldoende positieve aanknopingspunten op.

Tegen een sterke tegenstander boden we, vooral het eerste uur, prima tegenstand. Komende donderdag om 20:15 uur in en tegen Hellendoorn, een ploeg die bovenin de derde klasse meedraait. Zaterdag 3 juli spelen we om 13:00 uur thuis tegen zondag derdeklasser Sportclub Lochem. Wees welkom allemaal!