s.v. Rijssen wint van ATC’65

Gepubliceerd op: maandag 25 oktober 2021
s.v. Rijssen wist afgelopen zaterdag op knappe wijze te winnen van ATC’65. Gelet de stand op de ranglijst was er voor beide ploegen sprake van een zogenoemde ‘erop of eronder’ wedstrijd. De ploeg uit Rijssen bleek effectiever dan het elftal uit Hengelo en wist met deze overwinning het gat tot de koploper te verkleinen tot 3 punten. Tijs Blokhorst (foto) had met 2 doelpunten een groot aandeel in de overwinning.

ATC’65 Begon fel aan de wedstrijd en creëerde dan ook de eerste grote kans van de wedstrijd. Het was doelman Tim Paalman die de 1-op-1 situatie wist te keren en s.v. Rijssen behoedde voor een achterstand. Niet veel later was het Mark Breukink die na een steekbal van Mark van Pijkeren in het strafschopgebied werd neergehaald. Yilber Haverslag ging achter de bal staan en trof het doel met een schuiver linksonder in de hoek. Een kleine 10 minuten later is het nog eens raak als een lange bal van Mark Breukink voor de voeten valt van Tijs Blokhorst die middels een prachtige volley de bal in het netje legde. Beide ploegen gingen aan de thee met een ruststand van een enigszins geflatteerde 2-0.

Na rust komt ATC’65 opnieuw fel uit de kleedkamer. De thuisploeg stond onder druk en het was vooral de ploeg uit Hengelo dat domineerde, maar niet echt gevaar wist te stichten. De Rijssenaren dachten in de 65e minuut de wedstrijd in het slot te gooien als Tijs Blokhorst een voorzet van Mark Breukink binnentikte. Helaas constateerde de scheidsrechter buitenspel. In de 71e minuut werd de wedstrijd alsnog in het slot gegooid toen invaller Wilco Hoevink de bal veroverde met een mooie sliding. Wilco Hoevink stuurde Mark Breukink diep en hij legde de bal breed voor Tijs Blokhorst, die zo zijn de tweede van de middag scoorde. Even later zette invaller René Koezen de score op 4-0 toen hij een prachtige voorzet van Mark van Pijkeren als een ware spits hard tegen de touwen kopte. In de 87e minuut deed ATC’65 nog wat terug toen de spits van ATC’65 de bal laag in de hoek schoof na een foutje in de opbouw van s.v. Rijssen.

Er kan teruggeblikt worden op een knappe overwinning waarin s.v. Rijssen zich in defensief opzicht heeft gepresenteerd als standvastig collectief en in aanvallend opzicht uiterst effectief omging met de gecreëerde kansen. Volgende week speelt s.v. Rijssen opnieuw een thuiswedstrijd tegen MVV’69. De wedstrijd zal starten om 14:30 uur.