s.v. Rijssen wint van Enter Vooruit 2

Gepubliceerd op: maandag 31 januari 2022
s.v.. Rijssen wist in eigen huis een oefenwedstrijd tegen Enter Vooruit te winnen. In een kansrijke wedstrijd werd, met dank aan de doelmannen van beide elftallen, de score bepaald op slechts een 2-1 eindstand. (foto: Frank Averesch)

Na een matige eerste helft en een zeer verdienstelijke tweede helft trok de club van Gerald Willems aan het langste eind.

Het was inmiddels alweer twee maanden geleden dat beide clubs voor het laatst aan de aftrap verschenen. Beide teams stonden dan ook met een gezonde dosis verlangen te popelen om weer in de heide te kunnen huppelen.

De regenbuien van vorige week maakte dat er noodgedwongen uitgeweken moest worden naar het kunstgrasveld. Na een goede warming-up klinkt om 14:30 dan eindelijk het lang verwachte fluitsignaal.

Het begin van de wedstrijd was voor Enter Vooruit 2. De ploeg van Martijn Veenhoven koos duidelijk voor het zetten van hoge druk.

s.v.. Rijssen had daar niet direct een pasklaar antwoord op. De pressie strategie betaalde zich al snel uit in een doelpunt. Een vrije trap werd hoog in het 16-meter gebied gebracht. De spits van Enter Vooruit 2 wint zijn duel en krijgt de bal bij een medespeler die van dichtbij binnen kon tikken.

Na 10 minuten kreeg s.v. Rijssen wat meer grip op de wedstrijd waarna ook zij wat kansjes weet te creëren. In de 12e minuut gaat Bram Lier op avontuur over de linkerflank. Na een rush geeft hij de bal breed voor.

Yilber Haverslag haalt aan en plaats met een droge schuiver de bal links onderin het doel. Pas tegen het einde van de eerste helft volgde de eerstvolgende mogelijkheid. Een inzet van Mark Breukink werd knap gekeerd door de doelman van Enter Vooruit 2.

De teams gaan aan de thee met een ruststand van 1-1.

Na rust werden er twee wissels toegepast. Joost Nollen en Tijs Blokhorst verlieten het veld voor Jesse Beltman en Kelton Lohuis. Beide invallers brachten nieuwe elan met zich mee. Na rust lijkt er dan ook een heel ander s.v. Rijssen op het veld te staan.

Er werd meer initiatief genomen en er wordt gespeeld met de intentie om voetballend het doel te bereiken.

Dit lukte ook in de 52e minuut toen s.v. Rijssen al voetballend de bal kreeg bij Kelton Lohuis die de bal klaar legde voor Mark Breukink.Deze kapt en punterde de bal door de benen van de doelman van Enter Vooruit. Daarna volgden er aan beide zijden nog wat kansen maar beide doelmannen weigerden vakkundig nog meer doelpunten te incasseren.

Na een vermakelijke tweede helft werd de eindstand dan ook bepaald op een 2-1 overwinning voor de thuisclub.

Volgende week zaterdag 05-02-2022 speelt s.v. Rijssen om 14:30 uur uit tegen VV Voorwaarts Westerhaar.