s.v. Rijssen wint van SC Lemele

Gepubliceerd op: maandag 21 februari 2022
Na een periode met veel trainingen en oefenduels ging het afgelopen zaterdag voor het eerst weer echt om de knikkers. s.v Rijssen nam het op sportpark Zandeinde op tegen de SC Lemele dat de 12e plek op de ranglijst van de 4e klasse zaterdag F inneemt. Er moest gewonnen worden om aansluiting te houden bij de top van de competitie. Middels een moeizame eerste helft en een overtuigende tweede helft wist de ploeg van Gerald Willems de winst binnen te halen. Het werd uiteindelijk 1-4 door doelpunten van Wilco Hoevink (2x), Frank Averesch en Mark van Pijkeren. (Foto: Frank Averesch krulde de 1-4 prachtig in de kruising).

Na een eerbetoon in de vorm van een minuut stilte voor twee ontvallen leden binnen de vereniging SC Lemele ging de strijd van start. SC Lemele en s.v. Rijssen zaten er vanaf de aanvang beiden fel op. De onstuimige windvlagen hadden tot gevolg dat er veel geduelleerd werd. In de 12e minuut werd Mark Breukink onderuit getrokken in het strafschopgebied. Het was vervolgens Mark van Pijkeren die de penalty beheerst tussen de palen plaatste en de score op 0-1 zette. In de 19e minuut volgde een vrije trap voor SC Lemele door knullig uitverdedigen aan de zijde van de Rijssenaren. Wat volgde was een werkelijke stunning beauty van een goal. Een zondagsschot vanaf 25 meter vloog langs alles en iedereen heen recht in de kruising. Werkelijk onhoudbaar voor doelman Tim Paalman. De 1-1 was dan ook direct de ruststand gelet er niet veel meer kansen volgden in de eerste helft.

s.v. Rijssen kwam de tweede helft goed uit de startblokken. Binnen 50 seconden lag de bal in het doel van de doelman van SC Lemele. Wilco Hoevink dribbelde naar binnen en probeerde het van afstand. Het schot werd van richting veranderd door een verdediger van SC Lemele en de bal verdween in de touwen. In de 65e minuut volgde ook de beslissende 1-3 toen Wilco Hoevink een een-tweetje met René Koezen opzette en daarna de bal in de hoek van het doel punterde. Kort daarna volgden een aantal wissels waarin een 2-tal spelers haar debuut in het eerste elftal mochten maken. Debutanten Thore Slinkman en Niels Brandriet (JO17) kwamen in het veld voor Yilber Haverslag en Bram Lier. Ook Rick Bruggink verving moegestreden spits René Koezen. In de 78e minuut bezegelde Frank Averesch de overwinning met de 1-4. Een afgevallen corner werd door Frank Averesch opgepikt en zeer bekeken in de kruising van de lange hoek gekruld. 1-4 is ook de eindstand van het duel tussen de twee moegestreden ploegen.

Volgende week zaterdag 26 februari spelen de Rijssenaren thuis om 14:30 uur tegen RKSV Bornerbroek. Ditmaal onder toezicht van het weer toegestane publiek. Dus voel u van harte welkom en reserveer alvast een plekje in uw agenda!