s.v. Rijssen laat belangrijke punten liggen in remise tegen RKSV Bornerbroek

Gepubliceerd op: zondag 27 februari 2022
De Rijssenaren moesten afgelopen zaterdag hun genoegen nemen met een 3-3 gelijkspel thuis tegen RKSV Bornerbroek. Het duel met maar liefst 6 doelpunten en de noemenswaardige goede weersomstandigheden moet voor het oog van de neutrale toeschouwer een werkelijk genot om naar te kijken zijn geweest. De spelers en supporters van s.v. Rijssen zullen dat anders hebben ervaren want s.v. Rijssen gaf tot twee keer toe een welverdiende voorsprong uit handen en verzuimde om diep in blessuretijd een strafschop te benutten. Foto: spits René Koezen was met een treffer en een assist belangrijk voor de thuisploeg.

Het was erop of eronder afgelopen zaterdag voor de Rijssenaren uit het Opbroek. Dit werd bevestigd door stand op de ranglijst waaruit blijkt dat voor beide ploegen de titelstrijd nog binnen handbereik ligt.R.K.S.V. Bornerbroek stond voor aanvang van de wedstrijd op een zesde plaats met 18 punten uit 9 duels. s.v. Rijssen stond derde met 20 punten uit 10 wedstrijden. Dat terwijl de koploper Daarlerveen, waar s.v. Rijssen het volgende week tegen op zal nemen, de eerste plek bekleed met 24 punten uit 10 wedstrijden.

Onder leiding van arbiter Bos en een schijnend zonnetje gaat de wedstrijd van start. Het is grotendeels s.v. Rijssen dat het spel dicteert. Zo nu en dan weet RKSV Bornerbroek gevaar te stichten te stichten via de snelle buitenspelers maar het is de thuisploeg dat komt tot de echte grote kansen.

In de 35e minuut stoomt Wilco Hoevink over de rechterflank en komt tot een schot. Zijn inzet wordt gekeerd door de doelman en de bal beland opnieuw voor zijn voeten. Ditmaal legt hij de bal breed voor spits René Koezen die de bal tegendraads binnenschiet in de linker beneden hoek.

Vanaf dat moment probeert s.v. Rijssen de 1-0 tussenstand te koesteren tot aan de rust. Dit levert de nodige strijd op binnen de lijnen wat arbiter Bos doet dwingen de gele prenten uit zijn borstzakje tevoorschijn te halen. Uiteindelijk gaan beide ploegen aan de thee met een 1-0 tussenstand. De tweede helft waren 45 minuten waar elke voetballiefhebber goed voor zou gaan zitten Jesse Beltman is inmiddels in het veld gekomen voor de geblesseerde Nevin ter Steege. In de 53e kreeg s.v. Rijssen een vrije trap aan de rechterzijde toen Mark Breukink werd neergehaald door zijn tegenstander.

Aanvoerder Frank Averesch legde de bal met een hoge voorzet op het hoofd van René Koezen. Die legde de bal op zijn beurt weer panklaar voor aanvallende middenvelder Mark Breukink.Hij werkte de bal met links in de bovenhoek en zette de stand op 2-0. Een betere uitgangspositie voor de thuisploeg dat kon niet, zo zou je zeggen.

Maar dan ineens, als een duveltje uit een doosje, kwam de stand op 2-1 toen R.K.S.V. Bornerbroek middels een mooie kop goal de bal in de touwen werkte. Een voorzet van de rechterkant viel buiten het bereik van het centrale duo, de gebroeders Averesch, en werd in de 60e minuut knap binnengekopt door de spits van Bornerbroek. En dan nota bene in diezelfde minuut viel de eerste volgende afvallende bal perfect voor de voeten van een middenvelder van de uitploeg. Hij bedacht zich geen moment en haalde succesvol de trekker over middels een prachtig afstandsschot.

Zo stond het binnen een minuut weer gelijk en moest de ploeg van Gerald Willems weer opnieuw opzoek naar de voorsprong. Deze voorsprong werd gevonden in de 66e minuut toen Yilber Haverslag een afgeslagen voorzet oppikte en knap een centrale verdediger en keeper omspeelde. Vervolgens schoot hij de bal door de benen van een verdediger die op de doellijn stond te verdedigen.

Na nog een flink aantal kansen van de thuisploeg valt de gelijkmaker aan de andere kant. In de 77e minuut begon de buitenspeler van RKSV Bornerbroek aan een solo en omspeelde 3 spelers van de thuisploeg. Vervolgens gaf hij de bal breed op een speler, die ogenschijnlijk én naar oordeel van de grensrechter, duidelijk in buitenspelpositie stond. Arbiter Bos besloot de constatering van zijn assistent niet over te nemen en wees toch naar de middenstip. Zo werd opnieuw een voorsprong door RKSV Bornerbroek te niet gedaan. Zo moet s.v. Rijssen opnieuw op zoek naar de voorsprong. Er worden een aantal kansen gecreëerd maar het lukt de aanval van s.v. Rijssen niet om deze te verzilveren.

Maar dan, diep in blessuretijd, wordt Yilber Haverslag neergeworpen in het strafschopgebied. Arbiter Bos wijst naar de penaltystip en er klonk alom gejuich op het sportpark. Mark van Pijkeren had vorige week nog een penalty succesvol benut en ging vol zelfvertrouwen achter de bal staan. De beeldopnames van de vorige penalty zijn de doelman van RKSV Bornerbroek niet ontgaan zo bleek toen Mark van Pijkeren zijn penalty nam. Mark van Pijkeren koos voor de linkerhoek maar de doelman van de uitploeg lag net op tijd in dezelfde hoek om de bal te keren.

Via de rebound kwamen de Rijssenaren nog tot een allerlaatste kopkans maar ook deze werd knap gekeerd door de verdediging van RKSV Bornerbroek. Zo werd de 3-3 eindstand aan de zijde van RKSV Bornerbroek gevierd als een overwinning en voelde het als een verlies aan de zijde van s.v. Rijssen. Er had immers veel meer ingezeten.  Volgende week zaterdag kan de ploeg van Gerald Willems zich revancheren tegen de koploper Daarlerveen. Ook dit beloofd weer een spektakel te worden.

De wedstrijd start om 14:30 uur in Daarlerveen op sportpark De Belt.

Wees allen welkom!