s.v. Rijssen won bij koploper

Gepubliceerd op: maandag 7 maart 2022
In de zaterdag vierde klasse F staat de top acht dicht bij elkaar en trakteerde s.v. Rijssen koploper Daarlerveen op zijn eerste thuisnederlaag. Een knappe 0-1 winst door een doelpunt van René Koezen, waarbij de complete ploeg liet zien te willen en kunnen knokken. Nevin ter Steege (foto) speelde een prima wedstrijd, maar moest zich helaas na een half uur laten wisselen.

De blauw-zwarten begonnen in een 4-3-3-opstelling, maar moesten helaas Mark Breukink al vroeg wisselen voor Tijs Blokhorst waardoor de tactiek gewijzigd werd naar twee spitsen. Een spierscheuring zorgde ervoor dat we hem de komende tijd gaan missen, veel sterkte vanaf deze kant gewenst! Na een aftastend begin op het slechte natuurgrasveld bezorgde invaller Tijs Blokhorst, nadat hij zijn tegenstander uitkapte, de bal bij René Koezen. Laatstgenoemde prikte de bal via een volley binnen, een prachtige treffer en René Koezen scoorde net als vorige week de openingstreffer. Daarlerveen schoot hierna van afstand via de vingers van doelman Tim Paalman op de lat, maar het bleef 0-1. Bram Lier kwam na een halfuur voor de geblesseerde Nevin ter Steege in het veld. De Rijssenaren kregen meerdere kansen op de 0-2, maar Tijs Blokhorst scoorde niet in een 1-op-1-situatie. De keeper van de thuisploeg had vervolgens een katachtige reflex nodig om Wilco Hoevink van het scoren af te houden. Ruststand was derhalve 0-1 voor s.v. Rijssen.

Na rust had de thuisploeg vooral de bal en kwamen de kansen voor de bezoekers, een vergelijkbaar spelbeeld met de eerste helft. Mark van Pijkeren had een mooie kans, de bezoekers kregen nog enkele corners en Tijs Blokhorst kon helaas weer niet scoren alleen voor de keeper. Daarlerveen voetbalde als koploper tegen zichzelf en kwam niet tot echte kansen. De scheidsrechter trok beide helften rond de tien minuten blessuretijd bij, maar ook dit zorgde er niet voor dat de thuisploeg op het scorebord kon komen. Na het laatste fluitsignaal was het zure gevoel van vorige week, het onnodige gelijke spel tegen Bornerbroek thuis, compleet weggespoeld. Een welkome opsteker voor hoofdtrainer Gerald Willems, zijn staf en spelers.

Een echte teamprestatie, waarbij de zege qua kansen absoluut verdiend was. Op dit moment staan we vierde, met een punt achterstand op de koploper. Echter kunnen GFC, Achilles’12 en AVC Heracles nog boven ons komen als ze alle inhaalduels winnend afsluiten. Echter speelt de gehele top acht bijna wekelijks onderling tegen elkaar, alles is dus nog mogelijk. Komende zaterdag thuis de Rijssen derby tegen Sportclub. Een ploeg die niet te onderschatten is, want ze hielden GFC lang op 0-0 en hebben als hekkensluiter niets te verliezen. Wees welkom zaterdag 12 maart, om 14:30 uur wordt er afgetrapt!