s.v. Rijssen won Rijssens onderonsje

Gepubliceerd op: zondag 13 maart 2022
s.v. Rijssen won de Rijssense derby van Sportclub met 5-1. Op een zonnig sportpark ‘t Opbroek onder het toeziend oog van vele toeschouwers was de thuisploeg duidelijk een maatje te groot. Niek Averesch (foto) is dit seizoen een belangrijke schakel centraal achterin.

De eerste helft was een eenrichtingsverkeer op het doel van Sportclub Rijssen. Tijs Blokhorst opende na vijf minuten de score, nadat Kelton Lohuis en Tijs Theijink de bal er niet in kregen. Na 22 minuten stoomde Bram Lier op aan de linkerkant en zijn voorzet belandde bij Tijs Theijink. Via een prachtige volley belandde de bal in de het dak van het doel en stond het 2-0. Een minuut later werd het 3-0 door een blunder van keeper Ronnie Nijland van de bezoekers, Frank Averesch kon de bal simpel binnenschuiven. Yilber Haverslag dribbelde enkele minuten later door de verdediging en werd neergehaald binnen de beruchte lijnen. De rappe buitenspeler benutte zelf de penalty en bracht de stand op 4-0. Ondanks enkele grote kansen bleef het bij deze stand tot de rust.

Na rust kwam Sportclub verrassend op 4-1 nadat er achterin geschutterd werd, Henk-Jan Baan scoorde voor de bezoekers. Mike Jansen kwam in de 59e minuut in het veld voor Tijs Blokhorst en twee minuten later maakte hij de 5-1. Een voorzet werd door veel personen gemist, maar als een echte spits schoof hij de bal bij de tweede paal binnen. Sportclub Rijssen verdedigde vooral en wederom werden er veel kansen gemist door s.v. Rijssen, waardoor 5-1 ook de eindstand betekende.

Een prima overwinning in de Rijssense derby, maar dit moet volgende week doorgetrokken worden in Goor. Dan spelen we om 14:30 uur uit tegen GFC. De ploeg uit Goor staat net als s.v. Rijssen bovenin de vierde klasse en het zal net als de thuiswedstrijd (2-1 winst) erg lastig worden. Hopelijk hebben we dan weer zonnig weer en een grote supportersschare langs de lijn staan, tot dan!