Onnodig verlies tegen Heracles

Gepubliceerd op: maandag 28 maart 2022
s.v. Rijssen heeft afgelopen zaterdag met 1-2 verloren van AVC Heracles. In een gelijkwaardige wedstrijd met veel strijd van beide kanten wisten de bezoekers aan het langste eind te trekken door twee rake vrije trappen. Hierdoor staat s.v. Rijssen gedeeld zevende, maar zijn de verschillen naar de bovenste plekken nog overbrugbaar. Mike Jansen (foto) stond voor het eerst basis in de competitie, na lang blessureleed.

De wedstrijd begon in het voordeel van de Rijssenaren. Enkele kansen om op voorsprong te komen werden om zeep geholpen door de keeper van Heracles. Kansen en balbezit waren voor de thuisploeg, maar een treffer bleef helaas uit. Vervolgens een fikse tegenvaller voor de thuisploeg, door het uitvallen van buitenspeler Yilber Haverslag binnen het half uur. De bezoekers kwamen op het einde van de eerste helft beter in de wedstrijd. Door twee prima genomen vrije trappen werd de score voor rust naar 0-2 getild. Geflatteerd, zeker gezien het spel en de kansen in de eerste helft.

De tweede helft kwam s.v. Rijssen goed de kleedkamer uit en scoorde het al snel de aansluitingstreffer. De 1-2 werd beheerst ingeschoten door Wilco Hoevink, de thuisploeg ging op jacht naar de gelijkmaker. Grote kansen kwamen er echter niet en de 2-2 bleef uit tot grote teleurstelling aan Rijssense zijde. Een pijnlijke nederlaag, vooral omdat de ploeg zichzelf tegen een directe concurrent een mooie dienst had kunnen bewijzen. De top acht staat dicht bij elkaar en alles is nog mogelijk in de zaterdag 4e klasse F.

Komende zaterdag spelen we om 14:30 uur uit bij ATC'65 in Hengelo, wederom tegen een directe concurrent. Dinsdag 5 april om 20:00 uur spelen we in Goor tegen GFC, deze ploeg heeft net als ATC'65 een punt meer dan s.v. Rijssen. Laten we hopen dat we de zure nederlaag tegen Heracles kunnen wegspoelen in deze belangrijke uitwedstrijden.