s.v. Rijssen verloor met 0-2 van Juventa’12

Gepubliceerd op: maandag 16 mei 2022
De Rijssenaren hadden zaterdag tegen Juventa’12 hele goede zaken kunnen doen in de strijd rondom de periodetitel. Juventa’12 uit Wierden noteerde de kop positie in de derde periode. Bij winst stond s.v. Rijssen weer gelijk met Juventa’12. Helaas verloor s.v. Rijssen onterecht met 0-2 van de Wierdenaren. Opnieuw kan er gesproken worden van een zuur verlies kijkend naar het speloverwicht en de kansenverhouding. René Koezen (foto) zag helaas zijn kopbal van de lijn gekopt worden.

s.v. Rijssen moest het deze wedstrijd doen zonder een drietal geblesseerden. Nevin ter Steege, Frank Averesch en Mark Breukink vulden de behandelingstafel in de kleedkamer. Gelukkig stonden er spelers uit andere elftallen klaar om het team aan te vullen. Mitchel Troost en Mike Kamperman schoven aan vanuit de lagere senioren. De thuisploeg begon scherp aan de wedstrijd. Duels werden veelal aangegaan en gewonnen maar tot echte kansen kwamen geen van beide elftallen. Beide ploegen speelden zeer behouden, want een tegendoelpunt kan in deze fase van de competitie funest zijn. Zo nu en dan was het Juventa‘12 met een kleine uitbraak door foute ballen in de breedte aan de zijde van s.v. Rijssen, maar echt gevaarlijk werd het niet. Maar dan, als een duveltje uit een doosje, haalt een Wierdenaar van circa 30 meter verwoestend uit en Tim Paalman zag de bal zwabberend in het net verdwijnen. 0-1 is dan ook de stand waarmee beide elftallen aan de ranja gingen.

De tweede helft moet s.v. Rijssen op jacht naar de gelijkmaker om kans te houden op die periodetitel. En deze kansen werden er gecreëerd, maar bij de afronding ontbrak het aan een flinke portie geluk. Een hoekschop werd hard binnengekopt door René Koezen, maar de doelverdediger haalt de bal knap van de lijn. Kort daarna was het Wilco Hoevink die tot afronding komt na een zeer goede individuele actie maar stuit opnieuw op de doelman van Juventa’12. Gerald Willems gooide de boel vervolgens om, om te kijken of Juventa‘12 op een andere wijze te breken was. Mitchel Troost kwam binnen de lijnen voor Tijs Theijink die het veld noodgedwongen moest verlaten vanwege een blessure. Centrale verdediger Niek Averesch kwam naast onze spits René Koezen te voetballen. Deze zet leek goed uit te pakken toen Niek Averesch de bal voor zijn linker kreeg en de bal richting de verre hoek krulde. Helaas trof de bal de zijkant van de paal. Omdat s.v. Rijssen 1-op-1 ging spelen in de verdediging kwam er wat ruimte vrij voor de counter. Hier maakte de uitploeg in de 90e minuut dankbaar gebruik van. Een prachtige solo à la de kapbewegingen van Zlatan Ibrahimovic werd binnen gepunterd. Dit doelpunt zette een streep door s.v. Rijssen en de periodestrijd. Met nog 3 wedstrijden te spelen lijkt een verschil van 6 punten onoverbrugbaar. Maar zeg nooit "nooit" in het voetbal.

Volgende week zaterdag neem s.v. Rijssen het op tegen Daarle op het sportpark van Daarle. De wedstrijd begint om 14:30 uur, tot dan!