s.v. Rijssen1 is periodekampioen

Gepubliceerd op: maandag 6 juni 2022
De ploeg van Gerald Willems won de laatste reguliere wedstrijd van het seizoen met een klinkende 0-6 overwinning. De Rijssenaren verschalkten onder toeziend oog van maar liefs twee bussen vol meegereisd publiek MVV'69 in Marle. Met deze overwinning heeft s.v. Rijssen de derde en laatste periodetitel gewonnen. De Rijssenaren eindigden weliswaar op een de derde plek op de perioderanglijst, maar de nummers 1 en 2 hadden beiden al een periodetitel in bezit waardoor de derde periodetitel automatisch naar de eerstvolgende genoteerde ging. Tijs Blokhorst (foto) scoorde als invaller de 0-5.

De laatste wedstrijd van de reguliere speelronde was een hele speciale voor de Rijssenaren. De spanning was dan ook aanzienlijk met de periodetitel op het spel. De twee supportersbussen met afgereisde s.v. Rijssen fans zorgen voor een goed gestemde entourage. De spelersopkomst was er een om niet gauw te vergeten. De supporters van beide partijen hadden heel wat voorbereidingen getroffen en de fakkels en het vuurwerk kleurden de lucht blauw en oranje. Een dergelijke opkomst beloofd wat zou men verwachten. Tot een echte strijd is het duel in Marle niet gekomen. Het was vanaf minuut 1 vooral de club uit 't Opbroek dat op zoek was naar goals. De ploeg uit Marle was vooral aan het tegenhouden en leek zich te richten op de parkeer-de-bus-strategie van José Mourinho. Deze tactiek pakte niet uit zoals het zou moeten want in derde minuut was het raak toen Yilber Haverslag de vogelvrije Tijs Theijink inspeelde. Laatstgenoemde bedacht zich geen moment en schoot s.v. Rijssen op voorsprong. In minuut 11 was het opnieuw raak als een corner door Yilber Haverslag werd genomen en snoeihard binnenkant paal wordt binnengekopt door de spits in vorm genaamd René Koezen. MVV'69 wist eigenlijk niets in te zetten en probeerde met behulp van wat overtredingen op het randje de Rijssenaren van het scoren te houden. Dit kostte de thuisploeg meermaals een gele prent. In de 24e minuut was het opnieuw raak toen een afstandsschot van Mark van Pijkeren via de rebound werd ingetikt door Mike Jansen. René Koezen schoot op aangeven van Mike Jansen vlak voor rust nog de 0-4 binnen waardoor de periodetitel eigenlijk al zo goed als binnen leek.

De comfortabele 0-4 voorsprong gaf s.v. Rijssen de ruimte om zich te richten op zaken die normaal wat minder relevant zijn. De boodschap in de kleedkamer luidde om het goede spel zo door te zetten en voor te zorgen dat iedereen heel bleef. Met nacompetitie voor de deur is het immers zaak dat de ploeg fit blijft. In de rust is Rick Bruggink gewisseld voor Frank Averesch, die wat kleine pijntjes had. Heel blijven tegen een ploeg die alles over de fysieke boeg gooide leek een moeilijke opgave te worden. Dat bleek opnieuw toen in de 65e minuut Jesse Beltman naar de grond ging vanwege last aan zijn bovenbeen, hij werd vervangen door Joost Nollen. Kort daarna was ook Tijs Blokhorst binnen de lijnen gekomen in de plaats van Yilber Haverslag. Hij was gebrand om zijn treffer mee te pakken. Hier slaagde hij in toen de bal plots voor zijn voeten belandde na een mooie actie van Wilco Hoevink. Vlak voor het eindsignaal werd het feestje nog completer toen René Koezen zijn derde van de middag binnen werkte. Dit deed hij met een fraai schot vanuit de draai die tegendraads in de benedenhoek werd gestreept. Met een 0-6 voorsprong en een hattrick in de zak kon het feestje definitief beginnen. Niet lang daarna vond de arbiter het welletjes en besloot een eind te breien aan de wedstrijd. Na het fluitsignaal klonk direct het luide gezang en het knallende vuurwerk. s.v. Rijssen kon zichzelf nu definitief periodekampioen noemen, iets wat twee weken geleden na het zure verlies tegen RKSV Bornerbroek niet meer voor mogelijk werd gehouden. De kans op een promotie naar de derde klasse is er nog en dat mocht gevierd worden!

Volgende week speelt s.v. Rijssen de eerste wedstrijd nacompetitie tegen Barbaros in Hengelo. Deze finalewedstrijd begint om 15:00 uur in Hengelo op het sportpark Veldwijk. Om te promoveren naar de derde klasse moet s.v. Rijssen de komende drie nacompetitiewedstrijden, die allemaal een finale zijn, winnen. Wij hopen wederom op veel support!