s.v. Rijssen won van Almen

Gepubliceerd op: dinsdag 23 augustus 2022
Afgelopen zaterdag stond de eerste wedstrijd van de voorbereiding op het programma. SV Almen, net als ons een zaterdag vierdeklasser, kwam naar Rijssen toe en werd met 3-0 verslagen. Een prima start met een verdiende uitslag, alhoewel deze nog hoger had kunnen uitvallen. Nevin ter Steege (foto) startte in de basis en hoopt dit seizoen meer minuten te maken dan afgelopen seizoen.

Het was gezellig druk in de kantine en langs het veld, veel bekende gezichten hadden de weg naar Sportpark 't Opbroek weer gevonden. De eerste helft begon furieus voor de Rijssenaren, binnen vijf minuten stond de 1-0 al op het scorebord. Bram Lier was de aangever en buitenspeler Frank Averesch trof met zijn linkerbeen doel. Een prima start voor het nieuwe trainersduo Björn Hodes en Gerald Zandvoort. In het verloop van de eerste helft was s.v. Rijssen beter, maar kwam het niet meer tot scoren.

Na rust enkele wijzigingen, waarvan sommige spelers al na 30 minuten in het veld gekomen waren. De brede selectie in de voorbereiding kreeg bijna allemaal speeltijd en de score werd de tweede helft opgevoerd. Mitchell Brugts bracht de score op 2-0 na een kopbal uit een corner van Frank Averesch. Mike Jansen gaf een dieptepass op Wilco Hoevink en hij legde de bal breed waardoor René Koezen de 3-0 kon aantekenen. Al met al een dik verdiende overwinning, waarbij de score nog hoger uit had kunnen vallen gezien het aantal kansen.

Komende zaterdag om 15:00 uur de volgende oefenwedstrijd in Rijssen, thuis tegen Sportclub Haarlo. Dinsdag 30 augustus om 20:00 uur komt Be Quick Zutphen naar Rijssen toe om te oefenen. Wees welkom!