Verslag wedstrijd Jongste jeugd – Eerste elftal

Gepubliceerd op: dinsdag 5 september 2023
Op dinsdagavond 5 september stond de jaarlijks terugkerende wedstrijd van onze jongste jeugd van s.v. Rijssen tegen de selectie van ons eerste elftal, onder leiding van de altijd scherpe scheidsrechter Patrick Bloemendal.

De mannen van Bjorn Hodes en Gerald Zandvoort begonnen sterk aan de wedstrijd, en namen gelijk het initiatief door druk op de goal te zetten van onze in vele getalen aanwezige jeugdleden. Het was dan ook de 0-1 van niemand minder dan Thore Slinkman die de score opende voor ons vlaggenschip.

Na een aanval die afsloeg op het middenveld, werd de bal opgepakt door de jongste jeugd, en via een mooie combinatie van Angelo Delli en Lucas Brinks was het laatstgenoemde die de gelijkmaker voor zijn rekening nam, 1-1!

De formatie van het 1e was hierdoor geheel van slag, wat resulteerde in een verkeerde terugspeelbal die pardoes in het eigen doel rolde,2-1!

Na wat omzettingen in het veld werd er gekozen voor de ouderwetse lange bal naar voren, wat gelijk resultaat opleverde, de bal kwam voor de voeten van nieuwkomer Gerben Brunnekreef, die de stand op 2-2- bracht. Nog voor rust stelde de jongste jeugd orde op zaken door de verdediging van ons 1e helemaal zoek te spelen, en stond Job Koedijk klaar om de 3-2 aan te tekenen! Dit was tevens de ruststand.

Nadat alle ongeveer 40 kids de ranja hadden gevonden, werd de wedstrijd hervat. De spelers van ons 1 e hebben wat recht te zetten, en dat resulteerde in een flitsende aanval geleid door Rene Koezen, terug van een blessure, die de bal voorzette op Bram Lier die de 3-3 op het scorebord zette. Kortom, een spannende wedstrijd met een grote score tot nog toe, waar het publiek de grote winnaar is. Na een overtreding binnen de beruchte lijnen werd er een penalty toegekend aan onze jeugd, er een gele kaart werd uitgedeeld aan Luen vanwege een handsbal, werd dit buitenkansje niet benut door onze jeugd, waardoor de stand gelijk blijft. Maar 2 minuten later was het alsnog raak nadat Joris Nuus de bal voor z’n voeten kreeg en verwoestend uithaalde, 4-3!  Het verzet bleek gebroken door ons eerste elftal, de ballen kwamen niet meer aan, en na een overtreding in het strafschopgebied werd er wederom een penalty toegekend aan de jeugd. Het was Luen die de overtreding veroorzaakte en z’n 2 e gele kaart kreeg van onze leidsman, en dus met rood van het veld moest.

Wederom werd de strafschop niet benut, toch een onderdeel om op te gaan trainen de komende weken. De jongste jeugd kreeg legio kansen, uiteindelijk kreeg Quin Bruggeman de bal , en maakt zijn eerste officiële doelpunt in dienst van s.v. Rijssen, 5-3! Het doelpunt werd nog gevierd, terwijl de selectie al had afgetrapt om de aanval in te zetten, wat resulteerde in de aansluitingstreffer van Mark Breukink,5-4!

Maar de jongste jeugd liet zich niet van de wijs brengen en ging door waar het gebleven was, namelijk scoren. En via opnieuw Quin Bruggeman werd de voorsprong verder uitgebouwd naar een 6-4 voorsprong, klasse Quin!

De ploeg van Bjorn en Gerald gaf zich echter nog niet gewonnen, want kort na de 6-4 was het een lange crosspass van Bryan Sloof die de geheel vrijstaande Mark Breukink bereikte en zo de 6-5 binnen lopte over onze keeper. Het laatste wapenfeit was aan de zijde van onze jongste jeugd, die na een combinatie van 15 tot 20 spelertjes de bal voor de voeten van opnieuw Joris Nuus bracht, en zo de eindstand bepaalde op 7-5!

Na het laatste fluitsignaal van de uitstekend leidende Patrick Bloemendal werd er een mooie grote groepsfoto gemaakt met de gehele selectie en onze jongste teams van s.v. Rijssen, de JO-7, JO-8 JO-11-1 en JO11-2!

De spelertjes hebben enorm genoten, de ranja stond werd rijkelijk bevloeit, de selectie nam uiteraard ook wat te drinken, en we willen jullie allemaal via deze weg bedanken voor deze geweldige wedstrijd, en veel succes wensen in de beker en competitie!

TC Jeugd