s.v. Rijssen boekt zege op Hardenberg ’85

Gepubliceerd op: maandag 4 december 2023
Het vlaggenschip van s.v. Rijssen won in eigen huis met 1-0 van Hardenberg ’85 en boekte daarmee haar tweede zege op rij. Foto: Mark Breukink bekroonde zich tot matchwinner middels een benutte strafschop.

Na de 1-3 zege op v.v. Avereest van vorige week was de ploeg van Björn Hodes en Gerald Zandvoort gebrand om in deze winning mood te blijven. Hiervoor moest wel gewonnen van Hardenberg ’85. Een stugge ploeg met veel lengte die voor aanvang van de wedstrijd precies één plek boven s.v. Rijssen op de ranglijst stond. Beide ploegen noteerden een puntenaantal van 12 maar Hardenberg ’85 kende een positiever doelsaldo. Op papier een gelijkwaardige tegenstander zo zou je zeggen. Dat bleek ook het geval.

De thuis en uitploeg hielden elkaar qua veldspel in evenwicht maar s.v. Rijssen liet een iets beter positiespel zien. Daarbij hield s.v. Rijssen het met centrale verdedigers Niek Averesch en Jesse Embsen achterin heel goed dicht. De eerste kans was voor René Koezen die na een goede actie tot afwerken kwam. Zijn inzet werd gekeerd door de doelman van de uitploeg waarbij hij ook de rebound voor zijn voeten kreeg. Deze rebound werd wonder boven wonder eveneens tegengehouden door de keeper van Hardenberg ’85. Daarna volgde een kopbal van Mark Breukink op een goede voorzet van Frank Averesch maar de kopbal had net niet voldoende kracht om de doelman te verschalken. Vlak voor rust was het dan toch raak. Mark Breukink benutte van elf meter de penalty nadat Wilco Hoevink door de doelman naar de grond werd gewerkt in het zestien meter gebied. s.v. Rijssen ging aan de thee met een 1-0 voorsprong in eigen huis.

Gelet op de kansen verhoudingen in het veld moest de tweede helft raar verlopen als s.v. Rijssen deze 1-0 voorsprong nog uit handen wou geven. Helemaal toen in de tweede helft een invaller van de Hardenbergers met een rode kaart kon vertrekken na het maken van een slaande beweging op s.v. Rijssen verdediger Gerrit Brunnekreef. Het was voornamelijk s.v. Rijssen die heel volwassen de tweede helft uitspeelde en daardoor voor de tweede week op rij de drie punten in haar zak kon steken.

Volgende week speelt s.v. Rijssen haar laatste wedstrijd voorafgaand aan de winterstop. De Rijssenaren spelen bij SC Lutten om 14:30. Wees van harte welkom!