s.v. Rijssen zegeviert bij AVC Heracles

Gepubliceerd op: maandag 19 februari 2024
In een spannende ontmoeting tussen s.v. Rijssen en AVC Heracles, die van cruciaal belang was voor de positie op de ranglijst van s.v. Rijssen in de zaterdag 4e klasse C, wist s.v. Rijssen zwaarbevochten met 2-3 te winnen.

Foto: Frank Averesch was met drie assists een belangrijke schakel in de overwinning.

Het openingsdoelpunt kwam al vroeg in de wedstrijd, in de 7e minuut, toen Wilco Hoevink de score opende voor de ploeg van Bjorn Hodes. De goal volgde op een uitstekende voorzet van Frank Averesch, die Hoevink in staat stelde om de bal behendig binnen te tikken, wat de Rijssenaren een vroege voorsprong gaf.

Echter, AVC Heracles liet zich niet zomaar uit het veld slaan. In de 35e minuut wisten ze gelijk te maken dankzij een benutte penalty, toegekend nadat Daan Zwoferink een speler van AVC Heracles ten val bracht in het strafschopgebied.

s.v. Rijssen toonde veerkracht en bleef strijden. In de 56e minuut zorgde Mark Breukink voor gejuicht bij het meegereisde Rijssense publiek door de bal prachtig over de doelman van AVC Heracles te lobben, na opnieuw een slim aangesneden dieptepass van Frank Averesch. Dit bracht S.v. Rijssen weer op een verdiende voorsprong, met een stand van 1-2.

Ondanks de aanhoudende druk van AVC Heracles, hield s.v. Rijssen stand door als collectief te verdedigen. Een snoeiharde kopbal van Mitchell Brugts in de 76e minuut vergrootte zelfs de voorsprong tot 1-3, na een afgemeten trap van Frank Averesch die over alles iedereen en heen ging. Waar de bal niet overheen ging was wapenfeit ''Mitchell Brugts Airlines'' die gedurende het seizoen al meermaals bewees met zijn grote sprongkracht torenhoog boven iedereen uit te kunnen stijgen in luchtduels. Zo ook dit keer wat goed was voor de bevrijdende 1-3.

Hoewel AVC Heracles in de 95e minuut nog een doelpunt wist te maken, kwam het merkwaardigste moment van de wedstrijd in de 97e minuut. Hierbij moest arbiter Frei, die overigens een zeer goede wedstrijd floot, nog even goed in actie komen. Een schermutseling om de bal na de 2-3 resulteerde in twee rode kaarten - één voor de spits van AVC Heracles en één voor keeper Daan Zwoferink van s.v. Rijssen - wat de spanning tot het uiterste dreef.

Uiteindelijk kwam s.v. Rijssen als winnaar uit de strijd, met een eindstand van 2-3. De overwinning was een welverdiende triomf voor de Rijssenaren en zal zeker nog lang worden herinnerd door spelers en supporters van beide teams. Volgende week zal s.v. Rijssen het opnemen tegen GFC in Goor. Kan s.v. Rijssen deze lijn voortzetten? Kom het zien op sportpark Heeckeren om 14:30 uur.