S.V. Rijssen komt goed weg met een gelijkspel in Hardenberg

Gepubliceerd op: woensdag 8 mei 2024
S.V. Rijssen blijft na het gelijkspel voor de 5e wedstrijd op rij ongeslagen. Waardoor het nog steeds in de race is om de titel.

Foto: Daan Zwoferink zorgde er hoogst persoonlijk voor dat het een gelijkspel werd in Hardenberg met een aantal fraaie reddingen.

De eerste kans was na 8 minuten spelen voor S.V. Rijssen, na een geweldige dieptepass van Frank Averesch, was het Pawel die 1 op 1 met de keeper de bal naast schoot. In de 10e minuut was daar de eerste kans voor Hardenberg`85, maar het schot was veel te zacht om doelman Daan Zwoferink te verschalken. Opnieuw was er gevaar voor het doel van Daan in de 22e minuut na mistasten achterin bij S.V. Rijssen, maar Daan gooide zich niet voor het eerst die middag goed voor de bal.

Daarna meldde S.V. Rijssen zich na een tijdje weer voor het goal van Hardenberg, maar het schot van Jesse was te makkelijk voor de doelman van Hardenberg`85. In de 43e minuut dacht Hardenberg`85 op voorsprong te komen, maar het doelpunt werd geannuleerd door een buitenspel staande speler van Hardenberg`85.

Na rust voerde trainer Bjorn Hodes 2 wissels door in de hoop meer grip te krijgen op de formatie van Hardenberg`85. Thore en Bram werden gewisseld voor Gerrit en Gerwin. Het 2e bedrijf was minder aantrekkelijk dan de 1e helft. Beide ploegen creëerden in de 2e helft geen tot weinig kansen. In de 56e minuut kreeg S.V. Rijssen een vrije trap op een mooie plek randje 16, maar de vrije trap vloog meters over de goal van Hardenberg`85. Deze vrije trap was eigenlijk typerend voor het spel van de Rijssenaren. Er lukte deze middag vrij weinig.

Uiteindelijk eindigde de ploeg van Bjorn Hodes ook nog met 10 man. De in de 2e helft ingekomen Gerrit Brunnekreef ontving 2x geel van de prima leidende scheidsrechter Bruins. In de laatste paar minuten kregen zowel Hardenberg`85 als S.V. Rijssen nog 2 grote mogelijkheden om de score te openen, maar deze kansen werden niet benut, waardoor S.V. Rijssen met een punt wegging uit Hardenberg. Eerlijk is eerlijk er had ook niet meer ingezeten deze middag.

Volgende week ontvangt S.V. Rijssen op eigen sportpark SC Lutten. Dit belooft een spannende wedstrijd te worden. De uitwedstrijd werd met 5-1 verloren. S.V. Rijssen heeft dus wat goed te maken ten opzichte van de heenwedstrijd.

Wij zien u graag zaterdag 11-05 op ons sportpark en S.V. Rijssen aan te moedigen naar de overwinning.