s.v. Rijssen strand in nacompetitie

Gepubliceerd op: zaterdag 1 juni 2024
In een zinderende nacompetitiewedstrijd voor promotie naar de derde klasse stonden 's Heerenbroek en s.v. Rijssen tegenover elkaar. De wedstrijd eindigde in een 4-1 verlies voor de Rijssense waardoor s.v. Rijssen nog een jaar langer uitkomt in de vierde klasse zaterdag.

Deze wedstrijd was extra speciaal voor Tim Paalman, Daan Zwoferink, Jesse Beltman, Bram Lier, Gerben Brunnekreef, Mark Breukink en trainer Björn Hodes, aangezien het hun laatste wedstrijd in het blauw-zwarte tenue was.

De wedstrijd begon spectaculair met een penalty voor de thuisploeg 's Heerenbroek in de 4e minuut. De penalty werd overtuigend benut, wat de stand op 1-0 bracht. Slechts enkele minuten later, in de 7e minuut, had 's Heerenbroek nogmaals een uitgelezen kans om hun voorsprong te vergroten, maar de bal rolde gelukkig voor s.v. Rijssen net voorlangs het doel.

s.v. Rijssen herpakte zich snel en in de 16e minuut kwamen zij op gelijke hoogte. René Koezen zette goed door en bediende Gerben Brunnekreef, die 1-op-1 kwam met de keeper. Gerben hield het hoofd koel en legde de bal keurig af op Mark Breukink, die zonder moeite de bal in het net kon schuiven. Hiermee werd de stand 1-1. Het publiek in 's Heerenbroek zag een spannende eerste helft, die met deze gelijke stand werd afgesloten.

Na de rust kwam 's Heerenbroek sterker uit de kleedkamer. In de 47e minuut wisten zij opnieuw te scoren en namen zo de leiding met 2-1. s.v. Rijssen probeerde terug te komen in de wedstrijd, maar 's Heerenbroek bleef gevaarlijk en dreigend op de flanken. In de 56e minuut was het weer raak voor de thuisploeg, die hun voorsprong uitbreidde naar 3-1. Opnieuw een doelpunt via de snelle rechterflank van 'S Heerenbroek.

s.v. Rijssen kreeg in de 66e minuut nog een grote kans om de achterstand te verkleinen. Gerben Brunnekreef kreeg de bal voor zijn voeten, maar zijn schot ging helaas net naast het doel. Ook Mark Breukink kreeg nog een goede kopkans maar deze bleef onbenut. Ondanks hun inzet en pogingen konden ze de achterstand niet meer goedmaken. Vlak voor tijd werd het ook nog 4-1 voor de thuisploeg. Dit was de genadeklap voor s.v. Rijssen.

De eindstand was 4-1 in het voordeel van 's Heerenbroek. Hiermee verzekerden 'S Heerenbroek zich van een goede kans op handhaving in de derde klasse, terwijl s.v. Rijssen afscheid nam van enkele van hun gewaardeerde spelers. De tweede seizoenshelft van s.v. Rijssen met als toppunt de periodetitel was er een om te onthouden. Deze seizoenshelft biedt perspectief voor het volgende jaar. Een seizoenshelft gevuld met actie, emotie en veel overwinningen maar ook zeker een passend afscheid voor de vertrekkende spelers en staf van s.v. Rijssen.