s.v. Rijssen de groenste sportclub van Overijssel?

Gepubliceerd op: vrijdag 29 mei 2020
Beste leden, Zoals jullie waarschijnlijk allemaal wel hebben meegekregen zijn we druk aan het werk met de realisatie van ons nieuwe sportcomplex (zie plattegrond in de bijlage). Op dit moment worden de velden, 1x natuur- en 1x kunstgras, aangelegd. Na de bouwvak zal er ook worden gestart met de bouw van het nieuwe clubgebouw.

Hiermee krijgt alles steeds meer vorm en worden alle inspanningen die onze geweldige vrijwilligers op de achtergrond hebben verricht en nog steeds verrichten steeds meer zichtbaar. Wat nog rest is de aankleding van ons nieuwe sportcomplex. Naast het groen van het veld willen we ons complex op een “groene” manier inrichten. Denk hierbij aan een natuurlijke speelplaats voor de jeugd, het plaatsen van fruitbomen, overige heggen en bomen en de aankleding van de oevers van de sloten. In het kader hiervan loopt er via de provincie Overijssel een prijsvraag: “De groenste club van Overijssel”. Wij als s.v. Rijssen zijn met 10 andere clubs ingeloot om mee te doen aan deze prijsvraag. De eerste prijs is een geldbedrag van maar liefst € 25.000,00 om de plannen te realiseren. Het doel is om meer flora en fauna naar ons sportcomplex te halen.Wij zoeken dan ook mensen die ons willen helpen om van s.v. Rijssen de groenste club van Overijssel te maken.

Wil jij ons helpen of heb je ideeën, meld je dan voor 8 juni via bestuur@svrijssen.nl.

Dus heb je affiniteit met natuur, dieren, insecten, bomen, planten, water, enz. of ben je handig in het bouwen van nestkastjes, insectenhotel of natuurlijke speelelementen, dan hopen wij dat je ons wil helpen. Als je meer toelichting wilt neem dan gerust contact met ons op via bovenstaand mailadres.

In deze drukke tijden is alle hulp zeer welkom. Dus wij hopen op jullie steun.
Samen met jullie bouwen we aan een mooi nieuw en groen sportcomplex.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Meer info over de prijsvraag vind je via: https://www.natuurvoorelkaar.nl/actie/groenste%20sportclub%20
Of via: https://youtu.be/rVszLBXKDWo

Wouter Beumer