De geschiedenis van Bedrijfsvoetbal Rijssen

Sinds 2005 wordt "Bedrijfsvoetbal Rijssen" gehouden op de velden van voetbalvereniging R.K.S.V. (sportpark De Koele). In het verleden is dit voetbaltoernooi een paar jaar stil komen te liggen, waarna René Loohuis en Mark Esink hier weer nieuw leven in hebben geblazen. In 2005 zijn we begonnen met 10 teams 11x11 en 12 teams 6x6, op het hoogtepunt (in 2010) deden er zelfs 10 teams 11x11 en 32 teams 6x6 mee.

Deze zomeravondcompetitie van 4 weken is een mooie afsluiting van het reguliere voetbalseizoen. Er zijn zowel poules voor 7x7 prestatie, 7x7 recreatie en 7x7 bedrijfsteams waar men zich voor op kan geven. In de laatste week op vrijdag wordt er afgesloten met de finales en aansluitend een feestavond in de grote tenten op het terras voor de kantine. In 2020 en 2021 ging het toernooi helaas niet door wegens corona, vanaf 2022 is het nieuwe complex van s.v. Rijssen (fusie tussen R.K.S.V. en Rijssen Vooruit) het decor van “Bedrijfsvoetbal Rijssen”.

De organisatie regelt het toernooi geheel vrijwillig en heeft als doelstelling om iedereen een leuke en sportieve zomeravondcompetitie te bezorgen.