s.v. Rijssen herpakt zich in de tweede helft

Gepubliceerd op: zondag 27 september 2020
Afgelopen zaterdag stond de 2e competitiewedstrijd tegen RDC op het programma. Een tegenstander waar we nog niet eerder tegen gespeeld hebben en dus nog weinig over wisten. De jonge ploeg uit Deventer begon een stuk feller aan de wedstrijd dan de ploeg uit Rijssen. RDC bepaalde het spel in de eerste helft, maar verloor binnen enkele minuten in de 2e helft de voorsprong door het harde werken van de Rijssenaren.

De eerste helft had s.v. Rijssen geen recht van spreken. De duels werden overal verloren en RDC kreeg de ruimte om te voetballen. Met veel beweging op het middenveld resulteerde dit in meerdere kansen. Na wat gemiste kansen wist RDC terecht te scoren door een goed afstandsschot net buiten de 16-meter strak in de hoek (1-0). S.v. Rijssen kreeg wel een goede counterkans, maar die werd helaas niet benut.

Tijdens de rust was het stil in de kleedkamer. Iedereen wist dat het beter kon en moest en de trainer heeft daar nog even goed de nadruk op gelegd. Met een duidelijke speech van trainer Gerald Willems wisten de spelers van s.v. Rijssen wat ze de 2e helft recht moesten zetten.

De eerste 5 minuten gaf s.v. Rijssen dan ook direct druk vooruit en RDC had moeite om onder deze druk uit te voetballen. Doordat s.v. Rijssen hoog druk zette ontstonden er veel duels en dat resulteerde in een vrije trap in het voordeel van de Rijssenaren ter hoogte van de dug-outs. Hulusi Yilmaz ging achter de bal staan en gaf een perfecte voorzet op Rinaldo Paalman die bij de 2e paal vrij in kon schieten (1-1). Dit doelpunt gaf s.v. Rijssen vertrouwen en nog geen twee minuten later lag de bal er weer in. Na een goed uitgespeelde aanval was het weer Hulusi Yilmaz die de achterlijn haalde en een strakke voorzet gaf op onze spits Tijs Blokhorst die de bal goed binnenliep (1-2). Deze voorsprong gaf s.v. Rijssen nog meer rust in balbezit, waardoor RDC minder aan hun spel toe kwam.

RDC kwam er af en toe uit, maar daar had onze keeper Petrit Krasniqi geen moeite mee en pakte de ballen goed vast. Hij pakte ze niet alleen goed vast, maar wist zelfs met een lange uittrap de bal perfect bij onze spitsen te bezorgen. Na een lange uittrap over het hele veld werd Hulusi Yilmaz weer aan het werk gezet en startte een sprint richting de goal. Na een communicatiefout van de laatste man en de keeper van de tegenstanders kon hij tussen beide komen en de bal onderscheppen en in het doel schuiven (1-3). Hiermee bekroonde Hulusi Yilmaz zijn goede spel met 2 assists en een goal. De wedstrijd werd goed uitgespeeld door de ploeg uit Rijssen, maar men kreeg nog wel een tegengoal in de laatste minuut. (2-3)

Met 3 punten op zak wordt er met een positief gevoel gekeken naar volgende week waar de altijd beladen en lastige wedstrijd wacht tegen Sportclub Rijssen. Wij hopen jullie volgende week allen te zien thuis tegen Sportclub, waar om 14:30 uur afgetrapt wordt.

RDC - s.v. Rijssen: 2-3

41. Van den Beld (1-0)

49.  Paalman (1-1)

50. Blokhorst (1-2)

72. Yilmaz (1-3)

90. Helms (2-3)

Opstelling s.v. Rijssen: Krasniqi, Schakelaar (60. Lohuis), Nieuwenhuis, Mensink, Bruggink, Jansen (C), Paalman, Meulman (69. Boezerooij), Yilmaz, Blokhorst (70. Heesen) en Dekker (82. Schreurs).

Foto: Rinaldo Paalman kwam ons op het laatste moment versterken en hij speelt vanaf het begin ijzersterk op het middenveld. Tegen Barbaros (beker) was hij al de matchwinner (1-0) met zijn hoofd, tegen RDC scoorde hij het eerste doelpunt van s.v. Rijssen in de competitie.