s.v. Rijssen wint derby van Sportclub

Gepubliceerd op: zondag 4 oktober 2020
Na de overwinning van vorige week stond deze week de derby tegen Sportclub op het programma. Iets anders dan dat we gewend waren, omdat er vanwege de maatregelen geen publiek bij de wedstrijd aanwezig mocht zijn. Op een aantal supporters na die toch hun plekje gevonden hadden buiten het terrein werd er om 14:30 uur afgetrapt voor de Rijssense derby. Beide ploegen hadden gedurende de wedstrijd een aantal kansen, maar s.v. Rijssen wist met het betere veldspel een terechte 4-2 overwinning binnen te slepen.

De eerste helft begon met enkele kansen voor de thuisploeg, maar die werden niet benut. Sportclub liet zich inzakken tot de middenlijn en hoopte via de counter gevaarlijk te worden. In een sportieve derby kreeg s.v. Rijssen de grootste kansen. De ploegen leken te gaan rusten met een brilstand, maar Hulusi Yilmaz dacht daar anders over. Hij sneed vanaf de buitenkant zestien meter naar binnen en  vanuit een vrijwel onmogelijke hoek stuurde hij de bal met buitenkant rechts in de linker kruising. Een fenomenaal doelpunt waarbij de keeper aan de grond genageld stond (1-0) en kort hierna floot de scheidsrechter voor het rustsignaal.

De tweede helft begon zoals het de eerste helft eindigde, Sportclub liet zich inzakken en probeerde via de omschakeling gevaarlijk te worden. Dit lukte een aantal keer, maar ze hadden hulp vanuit de thuisploeg nodig middels een te korte terugspeelbal. Jordy Schreurs schoot de 1-1 binnen en s.v. Rijssen was wakker geschud. Sportclub kreeg het gevoel dat er wat te halen viel, maar hierdoor gaven ze ook meer ruimte weg. Hulusi Yilmaz stond vrij voor de keeper en schoof de bal koelbloeding langs de doelman (2-1). Wilco Hoevink schoot de 3-1 binnen en Bram Meulman, na een prima pass van invaller Kay Heesen, maakte de 4-1. De wedstrijd was gespeeld, maar de uitploeg wist door een mooi doelpunt nog iets terug te doen en maakte er 4-2 van.

Met een belangrijke overwinning op onze stadsgenoot staat volgende week een lastige wedstrijd op het programma. We spelen uit tegen Almen, deze ploeg is net als s.v. Rijssen nog ongeslagen. Een sterke tegenstander, waar we vorig jaar in de beker nog met 0-4 van verloren!

s.v. Rijssen – Sportclub 4-2:

42. Yilmaz (1-0) doelpunt staat ook op onze Facebook-pagina (aanrader om te bekijken!)

63. Schreurs (1-1)

72. Yilmaz (2-1) doelpunt staat ook op onze Facebook-pagina

80. Hoevink (3-1) doelpunt staat ook op onze Facebook-pagina

84. Meulman (4-1)

90. Roesink (4-2)

Opstelling s.v. Rijssen:

Krasniqi, Lohuis, Nieuwenhuis, Boezerooij, Bruggink, Mensink (70. Paalman), Jansen (C), Meulman, Hoevink, Blokhorst (65.Heesen)  en Yilmaz

Foto: Kelton Lohuis is dit seizoen nieuw bij s.v. Rijssen en speelde een ijzersterke derby, hij maakt  ondanks zijn jonge leeftijd grote stappen en heeft op dit moment een terechte basisplaats.