s.v. Rijssen leidt eerste nederlaag

Gepubliceerd op: maandag 12 oktober 2020
Na de gewonnen derby van vorige week tegen Sportclub Rijssen stond vandaag de uitwedstrijd tegen Almen op het programma. Beide teams waren dit seizoen nog ongeslagen. Op het strakke hoofdveld van Almen werd om 15:00 uur afgetrapt. In de laatste minuut viel de beslissing en was het Almen die als terechte winnaar van het veld liep (eindstand: 3-1).

Foto: Yorben Schreurs is een ervaren verdediger die altijd positief is en zijn mannetje staat. Hij knokte zich knap in de basis, maar kon helaas niet voorkomen dat er werd verloren.

De eerste 5 minuten begon s.v. Rijssen goed, maar dit veranderde al snel. Almen was ijzersterk en gedreven om iedere bal op de backs van s.v. Rijssen af te jagen. En dit resulteerde in de 7e minuut tot balverovering van de back, die af werd gestraft door de spits van Almen (1-0). De Rijssenaren probeerden het wel, maar tot echte kansen kwam het niet. Almen bleef goed druk zetten en wist over de flanken de verdediging open te spelen.  Een voorzet op maat kon in de 32e minuut vrij in gekopt worden (2-0). Zo ging de ploeg uit Rijssen met een achterstand de rust in.

De tweede helft zette s.v. Rijssen meer druk vooruit. Echte kansen kwamen er op een enkeling na niet. Almen probeerde er via de counter weer uit te komen en kreeg ook grote kansen, maar ditmaal resulteerden deze niet in doelpunten. De uitploeg ging offensiever spelen, waardoor Almen onder druk kwam te staan. In de 65e minuut kreeg Wilco Hoevink de bal op rechts en schoot de bal hard, laag en tegendraads in waarop de keeper geen antwoord had (2-1). Hierdoor ging s.v. Rijssen nog offensiever spelen en schoof de centrale verdediger naar voren om een punt te redden. Almen kwam na de aansluitingstreffer vaker onder de druk uit. Na enkele kansen gemist te hebben maakte de thuisploeg het in blessuretijd af. Via een counter kon Almen met drie spelers op het doel af gaan van de keeper, het werd hierdoor 3-1 en dit was gezien de gehele wedstrijd terecht. Wederom liet s.v. Rijssen het in een uitwedstrijd de eerste helft afweten, zonde aangezien we de tweede helft zeker gelijkwaardig waren.

Volgende week staat er geen wedstrijd op het programma en zal de ploeg uit Rijssen gaan trainen. De spelers die licht geblesseerd zijn zullen hun rust pakken en dan staat over twee weken de thuiswedstrijd tegen Sportclub Deventer op het programma. Deze tegenstander heeft 3 punten uit 4 duels, vier punten minder dan ons.

Almen – s.v. Rijssen (3-1)

7. Kruisselbrink  (1-0)

32. Kruisselbrink (2-0)

65. Hoevink (2-1)

90. Kleine (3-1)

Opstelling s.v. Rijssen:

Krasniqi, Lohuis, Nieuwenhuis, Mensink, Schreurs (45. Bruggink) (68. Pluimers), Paalman, Jansen (C), Meulman, Hoevink, Blokhorst (68. Dekker) en Yilmaz.