Knappe winst tegen Helios

Gepubliceerd op: zondag 5 september 2021
De eerste bekerronde stond zaterdag 4 september op het programma en we mochten gelijk vol aan de bak. Helios uit Deventer, de gedoodverfde titelkandidaat vorige seizoen in onze competitie, kwam naar Rijssen toe. In een gelijk opgaandewedstrijd was s.v. Rijssen effectiever en won het uiteindelijk met 4-2. Mike Jansen (foto) scoorde een schitterend doelpunt.

Het begin was voor de bezoekers, Helios startte sterk en kwam na 7 minuten op 0-1. De bal werd door de linksbuiten laag in de verre hoek gedrukt. Het antwoord kwam na 18 minuten toen Mike Jansen de bal prachtig binnenwerkte van buiten de zestienmeter. Helios was de iets betere partij, maar echt grote kansen kreeg het niet. De thuisploeg knokte zich in de wedstrijd en leverde van voor naar achteren veel strijd. Ruststand was 1-1.

Na rust geen wissels en wederom twee ploegen die aan elkaar gewaagd waren. Na 64 minuten werd Mike Jansen diep gestuurd, de bal kwam tegen de keeper en Yilber Haverslag kon de rebound afdrukken. De bal kwam via een tegenstander bij Tijs Theijink die gemakkelijk de 2-1 scoorde. Tien minuten later kwamen de gasten op 2-2, Helios verdiende op dat moment de gelijkmaker. Een kleine tien minuten voor tijd stuurde Mark van Pijkeren via een prachtige lange bal Yilber Haverslag diep, die knap de verre hoek vond en 3-2 maakte. Vlak voor tijd ook nog de 4-2, nadat de bal wederom via Mark van Pijkeren naar Yilber Haverslag ging. Ditmaal schoot de buitenspeler niet zelf, maar legde hij de bal panklaar voor Tijs Theijink die zijn tweede van de middag maakte.

Komende zaterdag 11 september staat de tweede bekerronde van ons 1e en 2e op het programma, hieronder staat ook het programma tot en met de start van de competitie.

- Zaterdag 11-9 om 12:30 uur Sportclub Rijssen2 - s.v. Rijssen2 (2e bekerwedstrijd)

- Zaterdag 11-9 om 14:30 uur DES1 - s.v. Rijssen1 (2e bekerwedstrijd)

- Dinsdag 14-9 om 20:00 uur s.v. Rijssen1 - DES1 (oefenwedstrijd)

- Zaterdag 18-9 om 14:30 uur SVVN4 - s.v. Rijssen2 (3e bekerwedstrijd)