Terechte winst bij DES

Gepubliceerd op: zondag 12 september 2021
Nadat we Helios versloegen met 4-2 wonnen we ook in Nijverdal tegen DES, het werd 1-2. Een terechte winst, maar we maakten het ons onnodig moeilijk door de 0-3 niet te maken en een penalty weg te geven op het einde. Rinaldo Paalman (foto) kwam als invaller binnen de lijnen.

De eerste helft begonnen we sterk, s.v. Rijssen had een klein overwicht en was meer aan de bal. DES was niet veel minder, maar moest meer in de achteruit. Dat na 26 minuten de 0-1 via Yilber Haverslag viel was een logisch vervolg. Een prima ingeschoten bal, welke een vervolg had moeten krijgen voor rust. Helaas konden de Rijssenaren de 0-2 niet maken, maar kwam de thuisploeg ook niet tot scoren.

Vlak na rust maakte s.v. Rijssen wel de 0-2. Rene Koezen zette Mark Breukink voor de keeper en die was, wederom, niet zelfzuchtig en gunde het doelpunt aan Tijs Theijink. Hierna werden kansen op 0-3 gemist, maar Tim Paalman redde ook knap op een grote kans voor DES. In de 81e minuut gaven we een penalty weg, hierdoor werd het 1-2, en maakten we het onszelf onnodig moeilijk. Er werd niet meer gescoord en hierdoor kwamen we alleen bovenaan te staan in de bekerpoule (6 punten na 2 wedstrijden).

Komende zaterdag 18 september staat de derde, en tevens laatste, bekerronde voor de poule op het programma. Hieronder het programma tot en met de start van de competitie.
- Dinsdag 14-9 om 20:00 uur s.v. Rijssen1 - DES1 (oefenwedstrijd)
- Zaterdag 18-9 om 14:30 uur SVVN4 - s.v. Rijssen2 (3e bekerwedstrijd)
- Zaterdag 18-9 om 15:30 uur Rigtersbleek1 - s.v. Rijssen1 (3e bekerwedstrijd)
- Maandag 20-9 om 19:00 uur s.v. Rijssen 1 & 2 – s.v. Rijssen jeugd