s.v. Rijssen wint Rijssense derby

Gepubliceerd op: maandag 18 april 2022
De derby tussen s.v. Rijssen en Sportclub Rijssen werd afgelopen zaterdag in het voordeel beslist van s.v. Rijssen. Foto: Tijs Theijink maakte de 0-1 tegen zijn voormalige voetbalclub. Het werd een verdiende 0-5 overwinning voor de club uit 't Opbroek.

Het was een mooie lentedag bij aanvang van de Rijssense derby. De grasmat lag er goed bij en de lijnen waren goed bekleed met enthousiast publiek. Sportclub Rijssen ging goed van start aan de wedstrijd. De eerste kans was dan ook voor Sportclub Rijssen. s.v. Rijssen leek wat waarschuwingsschoten nodig te hebben om in de voetbalstand te komen. Na 20 minuten krijgt s.v. Rijssen dan eindelijk de smaak te pakken. Het was nota bene Tijs Theijink, die tegen zijn voormalige voetbalclub, de 0-1 maakte op aangeven van Mike Jansen. Kort daarna volgde ook al de 0-2 door een doelpunt van Yilber Haverslag opnieuw op aangeven van Mike Jansen. Vlak voor rust werd de wedstrijd al beslist toen het ook nog eens 0-3 werd door een prachtige kanonskogel van Mark van Pijkeren. Dit was met zekerheid de mooiste goal van de middag.

Vlak na rust was het weer direct raak. Ditmaal trof Mike Jansen zelf het doel met een binnentikker op aangeven van een prachtig klaargelegde bal van de voet van René Koezen. Kort daarna was het opnieuw Mike Jansen die de bal tegen de touwen kopte uit een voorzet van Tijs Theijnk. De 0-5 was ook de eindstand van de wedstrijd.

Met de 0-5 overwinning maakt de ploeg van Gerald Willems een goede start aan de laatste periode. De laatste periode is de uiterste kans voor s.v. Rijssen om nog in aanmerking te komen voor de nacompetitie richting de 3e klasse. De jongens lijken gebrand de winstpartij voort te zetten in een goede reeks. Volgende week zaterdag 23 april neemt s.v. Rijssen het thuis aan de Opbroekweg om 14:30 uur op tegen SVV’56.