Zuur verlies voor s.v. Rijssen

Gepubliceerd op: woensdag 13 april 2022
s.v. Rijssen begeeft zich in de hoek waar de klappen vallen en verloor afgelopen dinsdag met 1-0 uit bij GFC. Er kan opnieuw gesproken worden over een onnodig verlies voor de ploeg van Gerald Willems. Yilber Haverslag (foto) speelde de wedstrijd in zijn woonplaats

Het begin van de wedstrijd was zoals we hadden verwacht. GFC groef zich in, probeerde met lange ballen de snelle en fysiek sterke spitsen te bereiken. De Rijssenaren kregen de bal, maar speelden niet goed genoeg op het slechte natuurgrasveld. Dit was namelijk het enige veld met verlichting en aangezien dit een inhaalwedstrijd was moesten we hier wel op spelen, wat in het voordeel van de ploeg uit Goor was. Grootste kans was voor Yilber Haverslag, maar zijn schot was te slap om het de keeper moeilijk te maken. GFC kwam vlak voor rust onverwachts op een 1-0 voorsprong door een fout in de opbouw bij s.v. Rijssen. Vlak hierna gingen we rusten.

In de tweede helft leek s.v. Rijssen op gelijke hoogte te kunnen komen, vanaf het begin zette het GFC onder druk. Het spel was goed tot de zestien meter, maar daar stond nog altijd een muur van GFC-spelers. Ondanks enkele gele kaarten hield de thuisploeg de voorsprong vast. Mike Jansen leek de gelijkmaker te maken, maar zijn schot trof bij een leeg doel de onderkant van de lat. Een knap schot van invaller Tijs Theijink werd helaas geblokt en Wilco Hoevink kon een rebound helaas niet binnen werken. Tim Paalman redde in blessuretijd nog tweemaal knap op een counter van GFC, maar het bleef 1-0 en dit was wederom een zuur verlies.

Aankomende zaterdag start de derde en tevens laatste periode. Reden te meer voor s.v. Rijssen om de laatste negen duels van het seizoen er volledig voor te gaan. Kopjes omhoog ook al zit het nu een beetje tegen en ontbreekt het geluk. Aankomende zaterdag om 14:30 uur de Rijssense derby bij Sportclub Rijssen, laten we hopen dat we daar de stijgende lijn weer kunnen oppakken.