s.v. Rijssen aan kop in derde periode

Gepubliceerd op: maandag 25 april 2022
s.v. Rijssen won zaterdag met 3-1 thuis tegen SVV’56. Een wedstrijd met een afwisselend spelniveau werd in de tweede helft definitief in het slot gegooid. Door deze overwinning gaat s.v. Rijssen aan kop in de strijd voor de laatste periodetitel. Mark van Pijkeren (foto) begon een mooie solodribbel voorafgaand aan de 3-0.

Onder leiding van arbiter Schoenmaker verschenen beiden elftallen aan de aftrap op het hoofdveld van s.v. Rijssen. Al snel kwamen de Rijssenaren op voorsprong door een doelpunt van Yilber Haverslag. Een lange inworp kwam via Mike Jansen voor de voeten van de aanvaller die zich geen moment bedacht en de bal hoog tegen de touwen werkte. Het spelniveau in de eerste helft was zeer wisselvallig. Mooi verzorgde aanvallen werden afgewisseld met kleine slordigheden. Geen enkele ploeg slaagde er verder nog in om in de eerste helft nog een doelpunt te maken.

In de tweede helft werd de wedstrijd al redelijk snel in het slot gegooid door de thuisploeg. Het was ongeveer in de 60e minuut toen Yilber Haverslag een dieptepass gaf op Mike Jansen. Mike Jansen gaf de bal voor op René Koezen die de bal ineens op de pantoffel nam en daarmee de doelverdediger van SVV’56 passeerde. Vlak hiervoor schoten de bezoekers de bal op de binnenkant van de paal, in plaats van 1-1 werd het dus 2-0. Niet veel later werd het ook 3-0 toen Mark van Pijkeren aan de wandel ging met de bal aan zijn voet. Na een fraaie dribbel legde Mark van Pijkeren de bal breed voor Mike Jansen die alleen nog maar het laatste zetje gaf voor de 3-0. Daar waar s.v. Rijssen het na liet om nog meer doelpunten te maken deed de uitploeg tegen het einde van de wedstrijd nog wat terug middels een fraaie kopbal. Echt spannend werd het niet meer. De wedstrijd eindigde in een welverdiende 3-1 overwinning voor de thuisploeg.

Volgende week zaterdag 30 april zal s.v. Rijssen het op vijandige bodem opnemen tegen BZSV de Blauwwitters. Kunnen de Rijssenaren de koppositie voor de derde periode verder verstevigen? Komt het zien op sportpark ‘t Wooldrik in Borne om 14:30 uur.