s.v. Rijssen maatje te groot voor Lemele

Gepubliceerd op: maandag 9 mei 2022
s.v. Rijssen blijft aan kop in de race om de laatste periodetitel door een 1-0 winstpartij op eigen bodem. De drie punten zijn van groot belang, al had de uitslag wel wat overtuigender gekund gelet op het flinke aantal kansen wat de Rijssenaren hebben gecreëerd. Jesse Embsen (foto) speelde centraal achterin en zorgde er mede voor dat er geen tegentreffer werd geïncasseerd.

Het vuurwerk en de champagne vloog nog volop in de rondte bij de aanvang van de wedstrijd tegen Lemele want kort daarvoor was het achtste van s.v. Rijssen kampioen geworden. Dit werd dan ook geheel terecht luid en uitbundig gevierd. Helaas voor het publiek was het veldspel in de beginfase van de wedstrijd niet zo spectaculair als het kampioensfeestje van het achtste. Slordigheden over en weer zorgden voor niet te missen kansen aan beide zijdes. Echter bleef een doelpunt wonder boven wonder uit. Na 25 minuten spelen pakte de ploeg van Gerald Willems het spelletje eindelijk goed op en voerde grote druk uit op Lemele. Kans na kans werd gecreëerd, maar het net werd niet gevonden. Ook in een laatste slotoffensief van de thuisploeg vlak voor de rust werd wonderbaarlijk het doel niet getroffen.

De opdracht voor de tweede helft was duidelijk voor de thuisploeg. Hetzelfde spel spelen en vooral goals maken. Maar dat laatste is niet iets waarin s.v. Rijssen uitblinkt de laatste periode. Toch was het eindelijk raak toen Bram Lier voor de zoveelste keer dit seizoen begon aan een stormachtige solo. Na de solo gaf hij de bal voor op Tijs Theijink die raakte wat hij raken kon en het op het oog onmogelijke deed, namelijk; scoren. Toen de vloek eindelijk verbroken was zou je verwachten dat de score alleen maar verder zou worden uitgebouwd. Dit is helaas niet wat er gebeurde. Verscheidene goed opgezette aanvallen troffen opnieuw het doel niet. Zo werd het toch nog even billen knijpen in de laatste tien minuten van de wedstrijd. Zeker toen Lemele vlak voor tijd nog een vrije trap kreeg op een kansrijke positie. Gelukkig voor s.v. Rijssen stond doelman Tim Paalman oplettend zijn mannetje en eindigde de wedstrijd met opnieuw een clean sheet voor s.v. Rijssen.

Dinsdag 10 mei zal s.v. Rijssen een uitwedstrijd spelen tegen RKSV Bornerbroek. De thuiswedstrijd eindigde in een zinderende 3-3. Kan s.v. Rijssen de koppositie in de periodestrijd handhaven door te winnen in Bornerbroek? Komt dat zien om 19:30 uur in Bornerbroek.