s.v. Rijssen 8 is KAMPIOEN

Gepubliceerd op: maandag 9 mei 2022
Afgelopen zaterdag is s.v. Rijssen 8 kampioen geworden van de reserve 6e klasse 38. Op papier moest er nog wel “even” gewonnen worden van hekkensluiter Sportclub Deventer 2, alle voorbereidingen voor het feest waren dan ook al getroffen.

Het blijft altijd een kampioenswedstrijd met alle bijhorende zenuwen en een tegenstander die het feestje graag uit wil stellen, makkelijk werd het dus niet. Toch liet s.v. Rijssen 8 direct weten het feestje niet uit te willen stellen, na 20 minuten voetballen stond er al een 4-0 stand op het scorebord. s.v. Rijssen 8 wist de wedstrijd uiteindelijk met 8-0 te winnen waarna het kampioensfeest lost kon barsten.

Direct na het affluiten volgde er een bierdouche voor alle spelers en werd de kampioensschaal op het veld uitgereikt. Na het feestje op het veld met de aanwezige toeschouwers te hebben gevierd, hadden de spelers van s.v. Rijssen even kort de gelegenheid om te douchen en zich op te frissen. Om 15.00 uur vertrok namelijk de platte kar door Rijssen. De platte kar van VMR Rijssen reed onder toeziend oog van een lange file met auto’s achter de wagen, richting Café Dorus. Hier nam het elftal een paar kratjes koud bier in ontvangst van Jan waarna de platte kar zijn weg verder vervolgde. Op de platte kar werd het een groot feest en werd s.v. Rijssen 8 luid toegejuicht door de mensen in de straten. Voor de spelers van s.v. Rijssen 8 het mooiste moment van de dag, wat goed gevierd werd met bier, blauwe rook fakkels en luide muziek.

Na terug komst bij de kantine kon s.v. Rijssen 8 nog net het slotstuk van s.v. Rijssen 1 – Lemele 1 zien. De stand was op dat moment 1-0 en het eerste elftal werd de laatste 15 minuten nog even naar de overwinning gezongen door de mannen van het 8ste, al werd de wedstrijd nog bijna stilgelegd door een verdwaalde haas die het veld in kwam. Na een paar biertjes op het terras van de kantine, werd de weg met de fiets vervolgt naar Café Dorus. Daar stond een buffet klaar en kon s.v. Rijssen 8 een goede bodem leggen voor de rest van de avond. Hierna barste het feest lost met als slotstuk een optreden van Orlando Uitenwerf die een uur lang op vol volume nummers van Jannes zong, maar natuurlijk mocht We are the Champions van Queen ook niet ontbreken. In een vol café werd het feestje nog tot in de late uurtjes gevierd en zoals het een echt kampioen betaamd, heeft de schaal het feest niet zonder schade overleeft. Al weet niemand wat er precies gebeurd is en wie de dader is.

Aanstaande zaterdag staat er nog een kraker op het programma, om 14.30 uur wordt er in Deventer afgetrapt tegen oud titel kandidaat Koninklijke UD 4. Zaterdag 21 mei om 12.15 uur is de laatste wedstrijd van het seizoen, thuis wordt er dan nog gevoetbald tegen Blauw Wit’66 4. Beide wedstrijden zijn een formaliteit en gaan natuurlijk nergens meer om.
Tot slot wil s.v. Rijssen 8 graag de sponsoren die dit team het afgelopen jaar en het kampioensfeest van afgelopen zaterdag hebben gesteund bedanken.

Ook iedereen die betrokken is geweest of medewerking heeft verleend aan het kampioensfeest wil s.v. Rijssen 8 graag bedanken. Zonder jullie was er geen s.v. Rijssen 8 en was er geen kampioensfeest. Tot volgend seizoen met hopelijk weer net zo’n feest als dit seizoen!

Houd onze Instagram pagina @svrijssen_8 in de gaten voor de foto’s!