s.v. Rijssen krijgt lesje effectiviteit

Gepubliceerd op: woensdag 11 mei 2022
s.v. Rijssen wist dinsdagavond RKSV Bornerbroek er niet onder te krijgen. Ondanks dat s.v. Rijssen met name in de eerste 45 minuten een klasse beter leek, verzuimde de uitploeg het om de wedstrijd te beslissen. Het werd een 4-3 verlies. Dat betekent dat s.v. Rijssen niet langer meer aan kop gaat in de periodestrijd. Niek Averesch (foto) speelde in de achterhoede een sterke wedstrijd.

De beginfase van de wedstrijd was uitstekend aan de kant van de Rijssenaren. Er werd mooi en verzorgd voetbal op de mat gelegd, maar het ontbrak aan geluk in de afronding. Na een flink aantal goede kansen gemist te hebben was het uiteindelijk René Koezen die een goede goal maakte op aangeven van Mike Jansen. Samen met Wilco Hoevink werd er een mooie aanval opgezet. RKSV Bornerbroek mocht zich gelukkig prijzen dat het gezien het aantal kansen slechts 0-1 stond bij aanvang van de rust. De aanvallers van s.v. Rijssen kregen voldoende kansen, maar verzilverden deze niet of de keeper van de thuisploeg redde knap.

Vlak na de pauze kwam RKSV Bornerbroek al snel op 1-1 door een afstandsschot met een flinke zwabber. De ploeg uit 't Opbroek toonde echter veerkracht en kwam direct met een antwoord. Mike Jansen sneed met de bal naar binnen en de bal belande in de verre hoek onder de keeper door in het net. Lang kon s.v. Rijssen niet genieten van de voorsprong, want Bram Lier schoffelde per abuis zijn tegenstander neer in het strafschopgebied. De scheids wees naar de stip en de spits van RKSV Bornerbroek verschalkte doelman Tim Paalman. De thuisploeg kreeg vertrouwen van de gelijkmaker en al gauw was het opnieuw raak. Een gekeerd schot kwam in de rebound voor de voeten van een oplettende aanvaller. De ploeg uit Rijssen moest winnen om aan kop te blijven in de periodestrijd en ging wat risicovoller voetbal spelen. Hier profiteerde RKSB Bornerbroek slim van. Een bekeken lange bal viel over de defensie en de spits schoot de bal snoeihard en prachtig binnen. Vlak voor het einde van de wedstrijd deed s.v. Rijssen nog wat terug middels een bekeken vrije trap van Mark van Pijkeren. Hij plaatste de bal knap in de bovenhoek en bepaalde de eindstand op 4-3. Al met al een zuur verlies, vooral kijkend naar het aantal mogelijkheden dat beide ploegen hebben gehad en de sterke eerste helft van s.v. Rijssen.

Zaterdag 14 mei neemt s.v. Rijssen het op eigen bodem op tegen Juventa'12 uit Wierden. Deze pot moet gewonnen worden wil s.v. Rijssen in de race blijven om de periodetitel. De wedstrijd zal starten om 14:30 uur en we hopen op veel publiek!