s.v. Rijssen won bij Daarle

Gepubliceerd op: maandag 23 mei 2022
s.v. Rijssen was met 1-3 te sterk voor Daarle op sportpark N’Kadiek. Op eigen terrein kwam s.v. Rijssen nog een teenlengte te kort voor een overwinning, maar s.v Rijssen liet zich niet opnieuw verassen in de uitwedstrijd bij Daarle. De Rijssenaren gingen dan ook moegestreden, maar content met 3 punten in de buidel naar huis. Yilber Haverslag (foto) was de beste man aan Rijssense zijde met veel aanvallende dreiging.

Daar waar s.v. Rijssen uit leek te zijn gespeeld ging het zaterdag dan toch weer om de knikkers. De periodetitel is namelijk opnieuw in zicht want ATC’65 heeft van koploper Daarlerveen gewonnen in een doordeweekse inhaalwedstrijd. Dit maakt de wedstrijd tegen Daarle toch nog een relevante wedstrijd. s.v. Rijssen start vanwege blessureleed met een debutant uit het tweede elftal in de basis. Hidde Smits startte rechts achterin de defensie.

Ondanks dat het elftal van Gerald Willems niet op volledige sterkte was ging het toch goed van start. Vooral het eerste kwartier was van goed niveau. Yilber Haverslag werd na een prachtige slalom tegen de vlakte gewerkt binnen de zestien meter. Frank Averesch ging achter de bal staan en schoot de penalty strak in de benedenhoek, maar de keeper van Daarle lag net op tijd in de hoek om de bal eruit te werken. Wat volgde was een matige periode van de wedstrijd waarin s.v. Rijssen moeilijk kansen creëerde door slordig spel. Toch vond Mike Jansen in de 35e minuut een diepgaande Wilco Hoevink. Laatstgenoemde sneed goed voorbij zijn tegenstander en ronde beheerst af toen hij oog in oog kwam te staan met de doelman van Daarle. Door het slordige spel kwam s.v. Rijssen niet verder dan een 0-1  in de eerste helft.

In de tweede helft was het tegen de verwachtingen in al snel raak voor Daarle. Een pass kwam met wat geluk bij een aanvaller die de bal in het doel van Tim Paalman frommelde. s.v. Rijssen moest toen met een antwoord komen en die kwam er via uitblinker van de middag Yilber Haverslag. Na een handsbal kreeg s.v. Rijssen opnieuw een penalty toegewezen. Deze werd in eerste instantie opnieuw gestopt door de doelman van Daarle, maar Yilber Haverslag kreeg een herkansing van de arbiter omdat de defensie van Daarle te vroeg inliep. De herkansing was wel raak en hierdoor stond s.v. Rijssen opnieuw op voorsprong. Daarle moest daarom wat risico nemen en daar maakte s.v. Rijssen dankbaar gebruik van. Bram Lier omzeilde als een speer de verdediging van Daarle en ging samen met Frank Averesch op de doelman af. Vlak voordat hij bij de keeper kwam gaf hij de bal breed op Frank Averesch die de bal alleen nog maar in het doel hoefde te tikken. De wedstrijd eindigde daarmee in een 1-3 overwinning.  De Rijssenaren kunnen terugkijken op een matige pot met een goed resultaat.

Volgende week speelt s.v. Rijssen thuis om 14:30 uur tegen koploper Daarlerveen. De eerste ontmoeting eindigde in een 0-1 overwinning voor de Rijssenaren, kan men opnieuw verrassen? Komt dat allen zien!