Grensoverschrijdend gedrag

Gepubliceerd op: maandag 23 mei 2022
s.v. Rijssen staat voor een vereniging waar iedereen zich thuis moet kunnen voelen ongeacht afkomst, kleur, seksuele geaardheid, etc.

Pesten, discriminatie, seksuele intimidatie en elke andere vorm van grensoverschrijdend gedrag wordt dan ook niet getolereerd en zeer sterk veroordeeld.

Indien er leden en niet-leden zijn die in het verleden binnen de club met grensoverschrijdend gedrag zijn geconfronteerd of in de toekomst mee geconfronteerd worden wil s.v. Rijssen degene die het overkomen is verzoeken om altijd melding te doen van hetgeen haar/hem is overkomen middels het sturen van een mail naar vertrouwenspersoon@svrijssen.nl

De melding komt rechtstreeks bij onze vertrouwenspersoon terecht en die zal op uiterst discrete wijze en op korte termijn contact opnemen om de melding te bespreken en gevraagde acties uit te voeren. Uiteraard is onze vertrouwenspersoon iemand die geen functie heeft binnen de club waardoor absolute onafhankelijkheid is gegarandeerd.

Voor iedereen geldt; wees niet bang om melding te maken wanneer u ooit met grensoverschrijdend gedrag bent geconfronteerd of in de toekomst wordt geconfronteerd want door uw melding kunnen wij samen met u ervoor zorgen dat jong en oud zich veilig voelt bij onze club en iedereen op een gezonde en plezierige wijze van sport kan genieten .

Voor meer informatie verwijzen wij u naar onze website www.svrijssen.nl Onder het tabblad “Onze Club” zijn meerdere protocollen te openen zoals onder andere Huis en gedragsregels, Vertrouwenspersoon en Pestprotocol. In elk protocol staat uitvoerig beschreven welke regels en afspraken binnen s.v. Rijssen gelden en welke maatregelen er genomen zullen worden indien deze regels en afspraken niet worden nageleefd.