s.v. Rijssen in de slotfase langs Excelsior 31 2

Gepubliceerd op: zondag 4 september 2022
s.v. Rijssen won zaterdag op sportbroek ‘T Opbroek met een nipte 3-2 overwinning van het tweede elftal van Excelsior’31. Het elftal van Björn Hodes had de betere hand van het spel en creëerde met name in de eerste helft een dozijn aan kansen maar wist deze niet te benutten. Pas in blessuretijd van de tweede helft kwam s.v. Rijssen tweemaal tot scoren en boog de ploeg een achterstand om in een winstpartij. Foto: Mark Breukink maakte in blessuretijd tegen zijn voormalige club de 2-2.

De eerste officiële bekerwedstrijd van het jaar was direct een Rijssense derby. Wat betreft voetbal was deze wedstrijd qua spelniveau voor beide teams een mooie graadmeter voor aanvang het nieuwe voetbalseizoen. Waar je voor aanvang van de wedstrijd de spelers van beiden teams elkaar vriendelijk zag groeten, ging het in het veld ,logischerwijs zoals het in derby ook hoort, op het scherpst van de snede. Het was met name s.v. Rijssen dat veel gevaarlijke kansen wist te creëren. Het kwam echter niet tot scoren komen door een aantal  goede optredens van Excelsior 31 doelman Frank Beltman. Zo was er tweemaal een goede voorzet van Bram Lier die net niet verzilverd kon worden door Mike Jansen en Mark Breukink. En zo stuitte de inzetten Wilco Hoevink en René Koezen opnieuw op doelman Frank Beltman. De spreekwoordelijke voetbalwet dat luidt “als je de kansen zelf niet maakt dan maakt de tegenstander ze wel” bleek nog steeds van toepassing want het was spits Matthijs Zandvoort die na een afgemeten lange bal over de verdediging Excelsior 31 kalmpjes op 0-1 voorsprong zette. Deze 0-1 was ook direct de stand waarmee beide teams aan de thee gingen.

De tweede helft was qua spelbeeld nagenoeg gelijk aan de eerste 45 minuten. Het was opnieuw s.v. Rijssen met de kansen andermaal van de voet van Mike Janssen en René Koezen. Maar het was in de 70e minuut opnieuw Excelsior’31 die opnieuw via Matthijs Zandvoort ontsnapte aan de defensie en de kans opnieuw goed benutte en daarmee de stand op een geflatteerde 0-2 zette. Pas in de 72e minuut kon s.v. Rijssen wat terug doen middels Mike Jansen die na een een-tweetje met René Koezen goed tot afronden kwam en het verschil terugbracht naar slechts een doelpunt. Niet veel later volgt het keerpunt in de wedstrijd. Een voorzet van ex-Excelsior’31 speler Frank Averesch wordt goed onderschept door doelman Frank Beltman maar hij botste en blesseerde  zich bij de redding en moest met een hoofdwond het veld noodgedwongen verlaten. Tot overmaat van ramp heeft de ploeg van Gerard ten Berge haar vijf wissels al benut en moet het met 10 man verder. Vlak voor tijd werd een vrije trap van Frank Averesch knap uit de hoek gehaald door Stephen Jansen die noodgedwongen de plek in nam van Frank Beltman. In nota bene de blessuretijd was het dan toch echt raak voor s.v. Rijssen. Wilco Hoevink hield goed overzicht en zette Mark Breukink 1-op-1 op de keeper. Hij schoof de bal onder de doelman door en maakte onder luid gejuich van de kant de 2-2. Er werd snel even gefeest maar er werd al gauw weer doorgegaan op jacht naar de 3-2. En deze kwam er ook. Toen een lange inworp in de 93e minuut werd verlengd en binnen gekopt werd door Mike Jansen kon het feest echt los barsten. Hoewel s.v. Rijssen de wedstrijd al veel eerder had moeten beslissen was dit toch wel een heel mooi en welverdiende overwinning.

s.v. Rijssen wenst via deze weg Excelsior’31 doelman Frank Beltman sterkte in het herstel.

Aanstaande zaterdag speelt s.v. Rijssen opnieuw een bekerwedstrijd. Het speelt een uitwedstrjjd tegen Juliana’32 op Sportpark Groot Driene. De wedstrijd zal starten om 14:30 uur.