s.v. Rijssen speelt gelijk tegen Juliana’32

Gepubliceerd op: zondag 11 september 2022
De Rijssenaren van Björn Hodes kwamen in een uitwedstrijd bij Juliana’32 in Hengelo niet verder dan een 1-1 gelijkspel. De ploeg uit Hengelo had met name in de eerste helft het betere spel maar had moeite met het benutten van de gecreëerde kansen. Door dit gelijke spel en de winstpartij van vorige week gaat s.v. Rijssen met 4 punten aan kop in de KNVB-beker poule. Foto: Bram lier zette s.v. Rijssen op 0-1 voorsprong.

Met de winstpartij van vorige week nog vers in de gedachten geprent namen de Rijssenaren het afgelopen zaterdag op tegen Juliana’32. Aan de grasmat kon het in ieder geval niet liggen, want wat lag deze er prachtig bij. Zo’n veld, als een biljartlaken zo groen en glad, is voor dit spelniveau toch een uiterst zeldzame vertoning te noemen. In de eerste helft was het met name Juliana’32 dat regelmatig mooie voetbal en combinaties op deze spreekwoordelijke mat neerlegde. s.v. Rijssen had dan ook moeite met de pressie die Juliana’32 gaf. Er werden voorin te weinig duels gewonnen en er werd te weinig gevoetbald.  Juliana’32 had een aantal goede mogelijkheden maar Tim Schulenburg keerde de kansen en hield de zwart-blauwen goed in de race. Toch slaagde s.v. Rijssen erin om, geheel tegen de verhouding, in op voorsprong 0-1 te komen. René Koezen verlengde een lange bal richting Mike Jansen, hij gaf de bal breed op de razendsnelle Bram Lier die de bal één keer goed legde en vervolgens strak in touwen plaatste. De 0-1 was dan ook direct de ruststand. Weliswaar zeer geflatteerd kijken naar de kansenverhoudingen.

De tweede helft moest anders. Er werd wat gewisseld en de strategie werd gewijzigd. Tijs Theijink verliet in verband met wat pijntjes het veld en Hidde Smit kwam in plaats van hem binnen de lijnen. De wijziging in tactiek leek goed uit te pakken want s.v. Rijssen kreeg weer grip op het spel. Er werden duels gewonnen en s.v. Rijssen werd gevaarlijk voorin. Een schot van René Koezen werd van de lijn gehaald en een kopbal van Wilco Hoevink ging rakelings over het doel. Net toen het niet meer spannend leek te worden dook er een middenvelder van Juliana’32 op die de bal op prachtige wijze in de kruising krulde. Waar de punten vorige week werden binnengehaald in de slotfase verloor s.v. Rijssen zaterdag twee hele belangrijke bekerpunten in de slotfase. Een zuur einde van de wedstrijd voor de ploeg van Björn Hodes.

s.v. Rijssen kan zich volgende week zaterdag 17 september revancheren tegen Juventa’12. Er wordt gespeeld in Wierden op sportpark het Lage Veld. De wedstrijd gaat van start om 17:00 uur. Bij winst bekert s.v. Rijssen een ronde verder in de KNVB beker.