Wedstrijdverslag jongste jeugd tegen de Selectie van s.v. Rijssen

Gepubliceerd op: dinsdag 13 september 2022
Op maandagavond 12 september was het dan zover, de jaarlijkse traditionele wedstrijd van de jongste jeugd tegen de Selectie van het eerste elftal van onze s.v. !

Voorafgaand aan de wedstrijd werd er gevraagd aan de technische staf van het eerste wat hun strijdplan was, trainer Bjorn Hodes was daarin zeer resoluut en antwoorde dat dit zijn eerste nederlaag zou worden onder zijn leiding. Ook assistent-trainer Gerald Zandvoort had geen hoge verwachtingen van zijn team, en sprak van een defensief strijdplan, met de punt naar achteren en loeren op de counter. Dat belooft wat.

Na de voorstelronde en handenschudden werd de teamfoto gemaakt, op dat moment waren de gezichten van de jeugd zichtbaar spannend, maar toen eenmaal het fluitsignaal klonk van scheidsrechter Patrick Bloemendaal was het jeugd die meteen de boventoon voerde. De selectie was zichtbaar hier zo van onder de indruk dat ze het niet meer wisten, wat resulteerde in een 1-0 voorsprong voor de jeugd door niemand minder dan Isa McNab.

Het spel golfde heen en weer, met enkele goede mogelijkheden van beide zijden. Het werd uit een counter opgezet door Bram Lier 1-1, op dat moment een verdiende tussenstand.

Even later werd het pardoes 1-2 voor de selectie van het eerste, goal gemaakt door Stef Meulman, hoewel het daarwel naar buitenspel rook, maar goed, het doelpunt telde en de VAR was niet aanwezig vanavond.

De jeugd rechte de rug, wat resulteerde in een goed opgezette aanval die keurig werd afgerond door wederom Isa McNAb. Grote klasse!

De selectie was het spoor beister, er werd niet goed gecombineerd en de jeugd zag de kans om wedstrijd naar zich toe te trekken. Na een lange rush van Lucas Brinks was het zijn schot die nog gepareerd werd door de doelman Tim Paalman, maar in de rebound was het Goos Schreuder die de 3-2 aantekende.

De selectie was toch in staat om wat terug te doen, eerst werd een doelpunt afgekeurd van Niek Averesch, vanwege een overtreding, maar 1 minuut later lag ie er alsnog in, wat de stand op 3-3 bracht. Een stand waar op dat moment de technische staf wel tevreden mee was, maar uiteraard niet voor onze jeugd. Zij zetten nog een paar keer aan bij de goal van Tim, en na vasthouden van Luen Mensink mocht hij de kleedkamer opzoeken na zijn 2e gele kaart en dus rood! De penalty die werd gegeven werd gemist helaas. Maar in de aanval die daarop volgde was het Sven Loohuis die jeugd weer op voorsprong zette 4-3!

Het verzet van de selectie was gebroken, helemaal niks lukte meer, en het was Lucas Brinks die in 3 minuten tijd 2 doelpunten maakte. Stand 6-3!

Niek Aversesch werd vervolgens naar de kleedkamer gestuurd met ook zijn 2e gele kaart, na commentaar op de leiding. Een hoop leerzame momenten voor de ploeg van Bjorn Hodes en Gerald Zandvoort. Zeker nadat keeper Tim Paalman van achteruit naar voren een solo maakt, en op schitterende wijze de 6-4 aantekende.

De eindstand werd bepaald door wederom Isa McNab, na een scrimmage voor de goal werkte zij de bal achter de goalie van de selectie, 7-4!!

Na deze goal werd er voor het einde van de wedstrijd gefloten door Patrick, werden de handen geschudt, en succes gewenst voor de competitie. De jeugd mocht naar de kantine om daar ranja en chips te bemachtigen, de selectie werd getrakteerd op een straftraining!

Al met al een zeer geslaagde en gezellige avond voor de jeugd en ook de ouders die fanatiek aan het supporten waren.