s.v. Rijssen wint van v.v. Reünie

Gepubliceerd op: zondag 29 januari 2023
s.v. Rijssen won op eigen bodem het laatste oefenduel voorafgaand aan de start van de competitie. Het werd 4-2 tegen v.v. Reünie. Met name de eerste helft was de thuisploeg door een collectief samenhangend optreden heer en meester over haar tegenstander. Foto: Mark Breukink maakte een zuivere hattrick in de eerste helft.

De Rijssenaren maakten een vliegende start. Het liet Reünie de bal rondspelen en iedere keer als reünie de diepte zocht stuitte het op het defensieve en compacte blok van s.v. Rijssen.

Na balverovering zocht het dan op het juiste moment de diepte via diepgaande aanvallers René Koezen, Mitchell Brugts en Frank Averesch. Zo kwam ook de eerste goal tot stand. Frank Averesch stuurde diepgaande middenvelder Mark Breukink met een afgemeten bal richting het doel. Hij bleef koel en lobde de pal over de doelman van v.v. Reünie. Niet veel later was het opnieuw datzelfde duo die een goal tot stand bracht. Een vrije trap op maat van Frank Averesch werd hard binnen geknikt door Mark Breukink. Nog voor rust werd de zuivere hattrick door Mark Breukink voltooid. Ditmaal was het Niek Averesch die Mark Breukink met een mooie hoogtepass 1-op-1 op de keeper zette. Laatstgenoemde plaatste de bal door de benen van de doelman en trof opnieuw doel. De teams gingen met een zeer terechte 3-0 tussenstand aan de thee.

De tweede helft werd door de uitploeg uit het zogenoemde andere vaatje getapt. De uitploeg werd agressiever in de juiste zin van het woord en kreeg wat meer grip op s.v. Rijssen. Dit bracht de spanning terug in de wedstrijd toen v.v. Reünie een foutje in de opbouw van s.v. Rijssen genadeloos afstrafte. Daarna was het opnieuw v.v. Reünie dat doel trof uit een rake corner. s.v. Rijssen moest oppassen dat het niet te veel doelpunten tegen ging krijgen. Doelman Tim Paalman nam daarin het voortouw. Hij keerde een makkelijk gegeven strafschop door een supersnelle redding in de hoek. Maar daar bleef het niet bij. Twee minuten voor tijd keerde Tim Paalman ook nog een tweede strafschop en hield daarmee het team op voorsprong. Enkele minuten later gooide Mike Jansen de wedstrijd in het slot door de 4-2 te maken. De doelman van Reünie maaide over de bal heen en Mike Jansen zo gretig als hij was aasde hierop en kon de bal zo in het doel wandelen.

Al met al een mooie vertoning voor de toeschouwer elkaar bovenal een zeer nuttig oefenduel waar oefenmeester Björn Hodes met name het tempo, de agressie en het voetbal van de eerste helft mee zou willen nemen in de competitiestrijd. Volgende week trapt s.v. Rijssen thuis af tegen Mariënheem om 14:30 uur. Wees allen welkom!