Gelijkspel tussen Daarle en s.v. Rijssen

Gepubliceerd op: zondag 16 april 2023
Ten opzichte van vorige week een flink aantal wijzigingen aan Rijssense zijde, maar gelukkig waren andere teams bereid om ons eerste team voort te helpen. Waarvoor dank! In een matige wedstrijd op een moeilijk bespeelbaar veld waren de kansen schaars, het balbezit vooral voor s.v. Rijssen en uiteindelijke werd het een terechte 1-1 uitslag. Foto: Tim Paalman

Zoals verwacht groef nummer zes Sportclub Daarle zich in en probeerde het via de counter gevaarlijk te worden. Het begin was voor de Rijssenaren, maar echt grote kansen leverde het niet op. Totdat een inzet via een verdediger van de thuisploeg tegen de onderkant van de lat kwam en het veld in stuiterde. Met iets meer geluk was dat de openingstreffer geweest, maar het mocht niet zo zijn. Daarle kwam af en toe via een counter op onze helft en kreeg ook een mogelijkheid om te scoren, maar de goed keepende Tim Paalman voorkwam een achterstand. Ruststand was derhalve 0-0.

De tweede helft werd het voetbal en het aantal kansen niet veel beter. Beide ploegen legden veel strijd op de mat, maar lange tijd leek het op 0-0 af te stevenen. Toch werd er gescoord en als eerste door de thuisspelende ploeg. In de opbouw verloren wij de bal op eigen helft, Daarle speelde de spits in die de bal doorpaste naar een lopende middenvelder en alleen voor onze doelman de 1-0 aantekende. Hierdoor moest s.v. Rijssen nog meer in de aanval gaan en kon Daarle nog meer achteroverleunen. Na enkele speldenprikjes kregen we een vrije trap net buiten de zestien meter, Niek Averesch stapte over de bal en Mike Jansen mocht de bal in het doel deponeren. Een te mooie treffer voor een wedstrijd die niet de schoonheidsprijs verdiende. Het laatste kwartier drukte s.v. Rijssen nog meer naar voren, maar de laatste grote kans was voor Daarle en wederom was er de redding van Tim Paalman. Eindstand werd daardoor 1-1 en daarmee kwam AVC Heracles op gelijke hoogte qua punten in de stand. Op doelsaldo staan we nog derde.

We spelen nog drie finales, waarbij we de derde plaats op de ranglijst moeten vasthouden. De derde periodetitel lijkt naar Voorwaarts V. te gaan, ASV'57 en Bornerbroek hebben al een periode en één van hen zal waarschijnlijk kampioen worden. Dan gaat de periode van de kampioen naar de eindrangschikking, als we geen derde eindigen dan hebben we geen nacompetitie. Zaterdag spelen we thuis tegen de koploper, daarna thuis tegen nummer drie AVC Heracles en de laatste pot spelen we uit tegen de nummer twee RKSV Bornerbroek. Mooie potjes in het vooruitzicht, maar wel drie hele zware! Kom ons steunen, tot zaterdag 14:30 uur op sportpark 't Opbroek!