s.v. Rijssen niet langs CSV’28

Gepubliceerd op: zondag 4 juni 2023
s.v. Rijssen speelde afgelopen zaterdag uit in Zwolle tegen CSV’28. Het was de eerste zogenoemde “sudden death finale” om promotie van de vierde naar de derde klasse zaterdag. Om die derde klasse te bereiken moesten de Rijssenaren 3 achtereenvolgende uitschakeling finales winnen. Helaas voor de Rijssenaren werd er met 4-0 verloren van de Zwollenaren waardoor het nog een jaar langer is aangewezen op een verblijf in de vierde klasse. Foto: middenvelder Tijs Theijink speelde zijn laatste wedstrijd in het shirt van s.v. Rijssen en deed dat zoals gewoonlijk vol passie, inzet en doorzettingsvermogen.

De ploeg van Björn Hodes nam het ditmaal voor promotie op tegen de CSV’28 in Zwolle. De thuisploeg liep vorige week op doelsaldo het kampioenschap mis en heeft daarom nog een bittere nasmaak in haar mond. Met deze nasmaak in haar mond leek ze ook van start te gaan want terwijl CSV’28 vooral de bal had, was het toch met name s.v. Rijssen dat gevaarlijk werd. In de vijfde minuut werd een lange bal van Niek Averesch goed diep gegeven op Mitchell Brugts die hem knap bij Mark Breukink kreeg maar laatstgenoemde kreeg de bal net niet in de goal. Daarna was het opnieuw s.v. Rijssen dat via Mark Breukink, René Koezen en als laatst Mitchell Brugts uitbrak in de counter. Laatstgenoemde kwam met een goede inzet maar deze werd gekeerd door de doelman van CSV’28. De thuisploeg werd na 25 minuten wakker en begon te domineren in balbezit met veel roulatie op het middenveld. De snelle roulatie op middenveld leverde regelmatig wat kansen op voor de thuisploeg. Tot tweemaal toe moest s.v. Rijssen doelman Tim Paalman in actie komen om zijn doel schoon te houden. Daarnaast stond twee keer de paal in de weg voor een voorsprong van de thuisploeg. Tot een goal kwam het echter niet in de eerste helft.

De tweede helft kwam s.v. Rijssen opnieuw goed uit de startblokken. Verdedigend stond het stukken beter als de periode voorafgaand aan de rust en leek het meer grip te krijgen op de wedstrijd. De echte kansen bleven echter uit voor het Rijssense elftal. Een kwartier na rust lijken de gastheren weer op te krabbelen en begint ze weer kansen te creëren. In de 71e minuut leidde dit tot de 1-0. Een mooi geplaatste bal in de benedenhoek is niet te redden voor Tim Paalman die al verscheidene ballen knap heeft weten te keren. De gastheren lijken met deze treffer de smaak te pakken te hebben en maken kort daarna ook direct de 2-0. s.v. Rijssen probeerde er daarna nog een wedstrijd van te maken maar kwam niet tot scoren. Het was wel dichtbij toen Pawel Piskorz onderuit werd gehaald in de zestienmeter. Helaas zag de goed fluitende arbiter Driessen er geen penalty in. Ook was s.v. Rijssen dichtbij toen Mark Breukink na een pass van René Koezen ontsnapte aan de Zwolse defensie. Zijn inzet kwam via de binnenzijde van de paal weer het veld in. Vlak daarna viel het doek definitief voor s.v. Rijssen toen de thuisploeg de 3-0 maakte. Voordat de 90 minuten erop zaten werd het zelfs nog 4-0 voor de thuisploeg.

Met dit verlies komt het promotie-avontuur en het voetbalseizoen van s.v. Rijssen ten einde. Volgend seizoen zal de ploeg van Björn Hodes en Gerald Zandvoort opnieuw proberen te promoveren.

Ditmaal met een iets bredere selectie maar helaas wel zonder de vertrekkende Tijs Theijink. Hij zal volgend jaar uitkomen voor Sportclub Rijssen in de 5e klasse. De selectie, het bestuur en het publiek dankt Tijs voor zijn tomeloze inzet en wenst hem veel succes!