Verboden vuurwerk af te steken

Gepubliceerd op: dinsdag 3 oktober 2023
De KNVB neemt vanaf heden ingrijpende maatregelen tegen het afsteken van vuurwerk bij wedstrijden in het amateurvoetbal. Dit geldt voor alle wedstrijden dus ook voor die van ons eerste elftal. Indien er door de KNVB wordt waargenomen dat er vuurwerk wordt afgestoken tijdens een wedstrijd, dan doet men hiervan aangifte bij de aanklager amateurvoetbal.

De aanklager zal vervolgens een onderzoek starten hetgeen zal leiden tot een forse geldboete oplopend tot 1.500,- euro per incident. De boete kan zowel worden opgelegd aan een thuisspelende als een bezoekende vereniging. Onder vuurwerk worden ook fakkels, rookpotten en overige vuren verstaan. Het bestuur van s.v. Rijssen heeft daarom vanaf heden de volgende regels opgesteld:

-   Het afsteken of bij je dragen van vuurwerk tijdens wedstrijden van s.v. Rijssen, dus zowel thuis als uitwedstrijden, is verboden;

-  Sportpark Opbroek is een vuurwerkvrij sportpark, geen enkel vuurwerk, dan wel bij je dragen van vuurwerk, is toegestaan, dit geldt ook voor supporters van bezoekende elftallen;

-  Boetes voortkomend uit het negeren van het vuurwerkverbod zal door s.v. Rijssen op de persoon of personen die er verantwoordelijk voor zijn verhaald worden.

Kortom, zorg dat jij en s.v. Rijssen niet in deze situatie komen en laat vuurwerk thuis. Je benadeelt jezelf en je club als je dit wel doet. Laten we er met zijn allen een sportief, succesvol maar vuurwerkvrij seizoen van maken.