SV Rijssen verwelkomt Nederland's grootste amateurvoetbal verzamelaar, John Panhuijsen

Gepubliceerd op: zaterdag 27 januari 2024
Afgelopen zaterdag tijdens de wedstrijd SV Rijssen tegen RKSV Bornerbroek werden we vereerd met het bezoek van een zeer speciale gast, namelijk John Panhuijsen. John staat bekend als 'de grootste verzamelaar in het amateurvoetbal', waaronder programma boekjes, sjaals, vaantjes en andere club items.

De dag begon vroeg voor John, die uit zijn woonplaats Amsterdam met de trein vertrok om ons sportpark te bezoeken. Het was voor John zijn eerste bezoek aan ons nieuwe sportcomplex, daar waar hij onze voorgaande verenigingen RKSV en RV eerder heeft bezocht.

Zo was hij aanwezig bij de wedstrijd van Rijssen Vooruit tegen SVVN op 17 december 2016, die helaas werd gestaakt, en ook was hij toeschouwer bij RKSV tijdens de confrontatie tegen ATC'65 op 25 mei 2019, waarbij de uitslag 1-3 was.

Helaas werd John vandaag op 27 januari 2024 niet beloond met een zege, SV Rijssen verloor met 0-6 van RKSV Bornerbroek dat de kansen die het kreeg ook goed benutte.

John's passie voor het verzamelen van voetbalherinneringen is opmerkelijk. Zijn collectie is door de jaren heen uitgebreid met zeldzame en waardevolle stukken, waaronder programmaboekjes, vaantjes en notities van  onze voorgaande verenigingen RKSV en RV. Bij dit bezoek kon hij met trots ook een programmaboekje van sjaal SV Rijssen toevoegen aan zijn indrukwekkende verzameling. En als teken van onze gastvrijheid, boden we hem een rit terug naar het station aan om zijn reis naar Amsterdam te kunnen vervolgen.

Het is een eer voor SV Rijssen om deel uit te maken van John's unieke voetbalreis. Zijn toewijding aan het amateurvoetbal en zijn indrukwekkende collectie maken hem een bijzonder persoon. We wensen John veel succes bij het voortzetten van zijn verzameling en hopen hem in de toekomst weer te mogen verwelkomen bij SV Rijssen.

Voor nu willen we John heel er bedanken voor zijn bezoek!