s.v. Rijssen 1 wint thuis met 3-1 van Voorwaarts V. 1

Gepubliceerd op: maandag 4 maart 2024
Afgelopen zaterdagmiddag speelden s.v. Rijssen en V. Voorwaarts een cruciale voetbalwedstrijd in de 4e klasse C, waarbij beide teams slechts gescheiden werden door een klein verschil van 3 punten op de ranglijst in het voordeel van V. Voorwaarts. Voor s.v. Rijssen waren de punten van essentieel belang om aansluiting te vinden bij de top van de competitie.

Foto: doelpuntenmakers Mike Jansen en Mark Breukink finetunen hun offensieve tactiek.

De wedstrijd begon intens, met beide teams die hun aanvalsdrang toonden. In de 22e minuut opende s.v. Rijssen de score met een schitterende aanval over de rechterkant. Na een mooie voetballende opzet was het Jesse Beltman die de bal goed controleerde en meegaf op Mike Jansen, hij omspeelde kundig de laatste verdediger en schoot de bal koelbloedig in het net, waardoor het 1-0 werd.

Het tweede doelpunt viel pas in de 57e minuut, toen Mark Breukink de voorsprong vergrootte naar 2-0. Een lange bal vanaf de achterhoede bereikte spits Mike Jansen net niet maar de zogenaamde ‘’tweede bal’’ kon opgevangen worden door Mark Breukink. Laatstgenoemde passeerde de centrale verdediger van V. Voorwaarts op techniek en plaatste de bal onhoudbaar in de verre hoek.

Voorwaarts kreeg in de 67e minuut een enorme kans om terug te komen in de wedstrijd toen hun speler alleen op de keeper afging, maar de middenvelder slaagde er niet in om te scoren en schoot de bal net naast het doel.

De spanning nam toe toen Voorwaarts in de 71e minuut een penalty kreeg en deze benutte, waardoor de stand op 2-1 kwam. Echter, in de blessuretijd van de tweede helft zorgde s.v. Rijssen voor opluchting bij het thuispubliek. Een slimme korte vrije trap werd genomen door Rene Koezen, die de bal snel naar Niek Averesch schoof. Niek Averesch stuurde op zijn beurt René Koezen diep, laatstgenoemde gaf de bal op een presenteerblaadje voor Mark Breukink die alleen nog maar het laatste zetje hoefde te geven om de 3-1 en zijn tweede van de middag aan te tekenen.

Met deze overwinning verstevigde s.v. Rijssen haar positie in het competitieklassement. Met deze drie punten komt s.v. Rijssen dichterbij de hoogste regionen van de competitie. Het verschil tussen plek tien, de huidige positie van s.v. Rijssen, en plek drie is slechts 5 punten.  Volgende week speelt s.v. Rijssen tegen de club die nu de derde positie op de ranglijst inneemt. De wedstrijd zal van start gaan om 14:30 uur bij DES op sportpark Gagelman in Nijverdal.