SV Rijssen zet haar indrukwekkende winstreeks voort

Gepubliceerd op: zaterdag 20 april 2024
Na overwinningen op GFC, Daarle en Mariënberg is nu Avereest verslagen! Deze keer zonder topscorer Mark Breukink, die geniet van een welverdiende vakantie.

Foto: Pawel zorgde voor veel dreiging voorin en zorgde met zijn goal voor de ommekeer in de wedstrijd.

Avereest domineerde de openingsfase met snelle aanvallen via de vleugelspelers. In de 19e minuut leidde dit tot de openingstreffer. Een lange bal over rechts werd door Bram verkeerd ingeschat, waarna de rechtsbuiten toesloeg: 0-1. SV Rijssen leek afwezig en verdiende de achterstand.

Pas in de 31e minuut kwam SV Rijssen dicht bij de gelijkmaker. Spits Pawel draaide knap weg van zijn man en vuurde krachtig naar de linkerhoek, maar stuitte op een fantastische redding van de keeper. Kort daarna probeerde Frank het, maar opnieuw lag de keeper in de weg.

Vlak voor rust kwam Avereest opnieuw door. Na een diepe steekbal raakte Daan de tegenstander in plaats van de bal: penalty. De aanvoerder van Avereest schoot onberispelijk hoog in de bovenhoek, 0-2.

Toch gaf SV Rijssen niet op. Nog voor rust zorgde een perfecte voorzet van Nevin voor een kopgoal van Gerben: 1-2. Dit was tevens de ruststand, waarbij Avereest de sterkere partij leek.

Na de pauze kwam SV Rijssen scherp uit de kleedkamers. Al in de 46e minuut schoot Wilco Hoevink een afstandsschot rakelings langs de paal. Niet veel later was het Pawel die, na zijn schot gekeerd te zien, Wilco in stelling bracht om de 2-2 binnen te tikken.

De ommekeer volgde snel; drie minuten later maakte Pawel met een verrassend hakje de 3-2. SV Rijssen nam de leiding, maar de vreugde was van korte duur. Niek Averesch ontving een directe rode kaart voor het vasthouden van een doorgebroken speler.

Toch hield SV Rijssen stand. In de 86e minuut zette Frank een ongeëvenaarde sprint in en lobde de bal vakkundig over de keeper: 4-2. De wedstrijd leek gespeeld. SV Rijssen bleef druk zetten en dat resulteerde in een schitterende krul van Mitchel Brugts voor de 5-2.

De standen op andere velden waren gunstig voor SV Rijssen, die zich opeens op een gedeelde derde plaats bevonden. Een onverwachte wending, zeker gezien de uitdagingen van de eerste helft en het missen van hun aanvoerder.

SV Rijssen heeft nu een week rust vanwege Koningsdag en zal daarna de krachtmeting met Hardenberg '85 aangaan, hopend om de eerdere 1-0 overwinning te herhalen.