s.v. Rijssen zet winnende reeks voort

Gepubliceerd op: zaterdag 18 mei 2024
s.v. Rijssen heeft in een uitwedstrijd RKSV Bornerbroek overklast met een 1-4 zege. Met name in de tweede helft was s.v. Rijssen een maat te groot voor RKSV Bornerbroek. Met deze overwinning blijft s.v. Rijssen aan kop in de strijd om de derde periodetitel. In geval van een overwinning tegen AVC Heracles in de laatste wedstrijd van het seizoen is s.v. Rijssen periodekampioenen.

Foto: Mitchell Brugts was opnieuw belangrijk met twee mooie doelpunten.

In de thuiswedstrijd verloor s.v. Rijssen nog met 0-6. Oefenmeesters Björn Hodes en Gerald Zandvoort vonden dat dit anders kon en kwamen met een gewijzigde strategie. De strategie pakte zeer goed uit. S.v. Rijssen kwam zeer fraai op voorsprong na een kopbal van Mitchell Brugts op aangeven van een vrije trap Wilco Hoevink. De vleugelspeler sprong in een luchtduel ver boven zijn tegenstander uit en kopte het zoveelste doelpunt met zijn hoofd binnen. Lang konden de Rijssenaren echter niet genieten van deze voorsprong want vlak voor rust wees arbiter Steen naar de penalty stip in het strafschop gebied van s.v. Rijssen. Het was Sander Kuik die vervolgens de klus klaarde en s.v. Rijssen doelman Tim Paalman versloeg vanaf elf meter. Zo ging beide ploegen met een 1-1 tussenstand de rust in.

Na rust was het gebrande s.v. Rijssen zeer dreigend. Een doelpunt liet dan ook niet lang op zich wachten. Na een driehoek positiespel op het middenveld tussen Rene Koezen, Gerrit Brunnekreef en Mark Breukink werd laatstgenoemde vrij gespeeld. Hij kon de vertrekkende Mitchell Brugts wegsteken. Hij maakte zijn tweede van de middag door hem heel fraai over de inglijdende keeper heen te stiften. Kort daarna maakte s.v. Rijssen er 1-3 van doordat de hardwerkende Gerben Brunnekreef een zeer goede inschatting maakte om door te rennen op een bal die alles en iedereen van RKSV Bornerbroek voorbij schiet. Het restte hem alleen nog om de bal van lange afstand in een leeg doel te schuiven. Dit deed hij zeer nauwkeurig en bracht met dit doelpunt de meegereisde aanhang van s.v. Rijssen in extase. Maar het vat was nog niet leeg voor de Rijssenaren. Later in de wedstrijd gooit Frank Averesch de wedstrijd definitief in het slot na een mooie droge schuiver onderin het doel op aangeven van invaller Mike Jansen. Al met al een zeer fraaie en verdiende 1-4 overwinning.

De laatste weken lijken de puzzelstukjes op de juiste plek te vallen voor de ploeg van Björn Hodes. Zal dit uiteindelijk leiden tot de periodetite? Kom het zien volgende week zaterdag 26 mei tegen AVC Heracles op sportpark ‘T Opbroek. Bij winst is s.v. Rijssen winnaar van de derde periode.

De wedstrijd zal van start gaan om 14:30 uur. Dit feestje wilt je zeker niet missen. Kom jij onze heren ook aanmoedigen?