s.v. Rijssen overmeestert SC Lutten

Gepubliceerd op: zondag 12 mei 2024
s.v. Rijssen heeft in eigen huis SC Lutten overklast met een 7-4 zege. In een doelpuntrijke wedstrijd vielen veel fraaie doelpunten. Met nog twee wedstrijden te spelen gaat s.v. Rijssen aan kop in de race om de derde periodetitel.

Foto: Spits René Koezen scoorde twee belangrijke doelpunten.

In de uitwedstrijd verloor s.v. Rijssen nog met 5-1. Oefenmeesters Björn Hodes en Gerald Zandvoort vonden dat het in eigen huis anders moest. En zo geschiedde het. S.v. Rijssen kwam knap op voorsprong na een afstandsschot van René Koezen die de kruising in dwarrelde. Al snel volgde ook de 2-0 nadat Mitchell Brugts de bal breed legde voor Mark Breukink die hem met de binnenkant van de voet voorbij de keeper plaatste. Vlak voor rust werd het ook nog 3-0 nadat Wilco Hoevink een prachtige steekpass op maat gaf naar buitenspeler Mitchell Brugts die rustig afrondde. Op slag van rust werd het nog 3-1 door een frommel goal uit een hoekschop van de uitploeg.

Na rust kwam SC Lutten scherper uit de kleedkamer dan de Rijssenaren. Vlak na het fluitsignaal werd het dan ook al snel 3-2. Reden voor trainer Björn Hodes om de nodige wissels toe te passen. En deze wissels wierpen direct haar vruchten af. Inmiddels was Pawel Piskorz in het veld gekomen. Hij werd diep gestuurd door Gerwin Hendrikse. Spits Pawel Piskorz vond naast hem de andere spits René Koezen en laatstgenoemde tekende de tweede van de middag aan door de bal in een leeg doel te schuiven. Na deze 4-2 voorsprong werd het opnieuw billen knijpen voor de Rijssenaren want al snel werd het 4-3.

Gelukkig konden deze zorgen al snel weer overboord want Frank Averesch maakte er op aangeven van Wilco Hoevink knap 5-3 van. Daarna lukt het s.v. Rijssen nog twee maal om te scoren via nogmaals Frank Averesch en invaller Gerben Brunnekreef. Beide goals op aangeven van de balvaste spits Pawel Piskorz. Vlak voor het eindsignaal lukt het de uitploeg nog andermaal om een doelpunt te maken en de eindstand te bepalen op 7-4.

Een spannende maar zeer goede overwinning van de thuisploeg. Volgende week zaterdag moet s.v. Rijssen naar RKSV Bornerbroek. De wedstrijd zal van start gaan om 14:30. Kom jij onze heren ook aanmoedigen?