Vrijwilliger aan het woord - Bas Ebbing

Gepubliceerd op: dinsdag 11 juni 2024
Ontmoet Bas Ebbing: De toegewijde leider van ons 1e team! "Je moet het met plezier doen en met volle overtuiging," zegt Bas Ebbing, die sinds twee jaar een onmisbare schakel is bij onze vereniging. Lees het volledige interview hieronder en laat je inspireren door Bas' toewijding en passie!

Als leider van het 1e team zorgt Bas ervoor dat alles tot in de puntjes geregeld is, van kleding en materiaal tot de gezelligheid rondom de wedstrijden.

Wie ben je en hoe oud ben je?
Mijn naam is Bas, en ik ben 60 jaar jong.

Hoe ben je terechtgekomen bij s.v. Rijssen?
Bernardo heeft mij twee jaar geleden gevraagd of ik leider wilde worden van het 1e team. Ik vroeg nog hoelang ik erover na kon denken, maar diezelfde avond om 19:00 uur zaten we al om tafel bij s.v. Rijssen.

Waarom ben je vrijwilliger geworden voor de club?
Naja, ik was toch al bij alle uit- en thuiswedstrijden en toen was de link al snel gelegd hè.

Welke taken/werkzaamheden verricht jij bij ons? (of in welke commissie ben jij werkzaam?)
Ik ben bij het eerste elftal betrokken. Hierbij moet je denken aan alle randzaken zoals de kleding, het materiaal, een hapje en een snapje, koffie voor de trainingen met wat lekkers erbij.

Wat vind jij het leukste aan vrijwilliger zijn bij s.v. Rijssen?
Dat je iets kunt betekenen voor de club. En dat je toch een klik hebt met de boys.

Welke verandering zou jij graag bij de club zien?
Dat er meer structuur komt in alle gelederen en dat we daarnaast soms wel wat harder op mogen treden. We doen het met elkaar en het is moeilijk om vrijwilligers te vinden, dus we zullen nóg duidelijkere regels kunnen stellen. Denk aan het wegzetten van de goals, je eigen troep opruimen en nóg zuiniger zijn op de materialen die we krijgen.

Wat is jouw leukste herinnering bij de club als vrijwilliger?
Jaaa, ik zit er nog niet zo lang bij. Ik denk dat je dat het beste aan Gerald en de trainer kunt vragen. Zolang alles eromheen geregeld is, dan ben ik blij!

Wat zou je toekomstige vrijwilligers willen zeggen?
Dat ze het met alle plezier doen en met volle overtuiging. En dat we met z’n allen vooruitkijken (en niet naar achteren).

Bedankt Bas, voor je inzet en inspirerende woorden!