s.v. Rijssen viert periodetitel met klinkende overwinning op AVC Heracles

Gepubliceerd op: zondag 26 mei 2024
Op een zonovergoten Sportpark 'T Opbroek beleefde s.v. Rijssen een glorieuze middag door met een overtuigende 5-0 overwinning op AVC Heracles de periodetitel binnen te halen. Voor AVC Heracles betekende dit verlies echter een bittere pil, want zij degraderen hierdoor rechtstreeks naar de 5e klasse zaterdag. S.v. Rijssen gaat de nacompetitie in voor promotie naar de 3e klasse door de winst van deze periodetitel.

Man de de wedstrijd was Mark Breukink. Hij speelde zijn laatste officiële competitieduel voor s.v. Rijssen in stijl met twee doelpunten en één assist.

Het beloofde een spannende middag te worden voor zowel de supporters als de spelersgroep. Dit kon voor een aantal spelers van s.v. Rijssen zo maar eens de laatste wedstrijd zijn in het s.v. Rijssen shirt. Bij het mislopen van de derde periodetitel zouden Gerben Brunnekreef, Bram Lier, Daan Zwoferink, Tim Paalman, Jesse Beltman en Mark Breukink hun laatste wedstrijd gespeeld hebben voor het vlaggenschip van de blauw-zwarten. Ook voor oefenmeester Björn Hodes, die volgend jaar vertrekt naar HSC’21, zouden dit de laatste minuten als trainer van s.v. Rijssen kunnen zijn. Gelukkig voor hen wonnen ze overtuigend waardoor ze nogmaals het veld mogen betreden in het s.v. Rijssen tenue.

De wedstrijd begon scherp voor s.v. Rijssen. Al in de 18e minuut was het raak toen Frank Averesch met een schitterend afstandsschot vanaf circa 20 meter de bal strak in de hoek schoot. Enkele minuten later verdubbelde de Rijssenaren de voorsprong. Na een perfecte voorzet van Wilco Hoevink kopte Gerben Brunnekreef de bal eerst op de lat, waarna Mark Breukink in de rebound de bal in de touwen kon strepen.

In de 39e minuut zorgde de dreigende aanvaller Gerben Brunnekreef voor de 3-0 na een knappe individuele actie. Hij zette zichzelf één-op-één met de Almelose doelman en tikte de bal beheerst tussen de benen van de keeper door.

In de tweede helft bleef s.v. Rijssen domineren. In de 75e minuut was het dan ook opnieuw raak. Mark Breukink werd de diepte ingestuurd door Frank Averesch en behield het overzicht in een 3-tegen-2 situatie en legde de bal keurig klaar voor Pawel Piskorz, die beheerst kon scoren. Het slotakkoord kwam in de 90e minuut na goed doorzetten van Mike Jansen. Hij stuurde Mark Breukink één-op-één met de keeper, waarna Breukink de doelman omspeelde en de bal in het lege doel schoot.

Met deze klinkende 5-0 overwinning kroont s.v. Rijssen zich tot periodekampioen van de derde periode, terwijl AVC Heracles met een zwaar gemoed de gang naar de 5e klasse zaterdag moet maken. Volgende week start de nacompetitie voor promotie nar de derde klasse. s.v. Rijssen zal het dan opnemen tegen ‘s Heerenbroek dat afgelopen jaar uitkwam in de derde klasse. Deze wedstrijd zal plaatsvinden om 14:30 in ’S Heerenbroek.