s.v. Rijssen 8 speelt kampioenswedstrijd

Gepubliceerd op: zondag 1 mei 2022
Zaterdag 7 mei 2022 kan s.v. Rijssen 8 als eerste zaterdag elftal sinds de oprichting van s.v. Rijssen kampioen worden. Een puike prestatie die andere teams tot op heden bij s.v. Rijssen nog niet hebben kunnen evenaren!

Het was een bewogen seizoen voor s.v. Rijssen 8: een langere winterstop vanwege COVID-19, afgelastingen door de tegenstander vanwege coronabesmettingen en tegenstanders die met hun sterkste elftal kwamen om ze te kunnen verslaan. Tevergeefs, het team s.v. Rijssen 8 is sterk, ook al hebben ze door overschatting van zichzelf ook twee keer onnodig een wedstrijd verloren. Desalniettemin lijken ze onverslaanbaar en kan s.v. Rijssen 8 met een hechte groep van 27 eigen spelers officieel de eerste senioren zaterdag kampioen van s.v. Rijssen worden. Een mijlpaal voor de sportvereniging!

Afgelopen zaterdag stond eerst de kraker op het programma tegen de nummer twee van de competitie, Helios 6 uit Deventer. Helios 6 was bij de start van de competitie betiteld als titelkandidaat. In een van de eerste wedstrijden van dit seizoen werd Helios 6 door s.v. Rijssen 8 thuis al verslagen met 7-0. Het team S.v. Rijssen 8 wist dat de uitwedstrijd lastiger gingen worden, vooral omdat Helios 6 er alles aan zou doen om hun titelaspiraties nog in leven te houden. Helios 6 moest daarvoor winnen van s.v. Rijssen 8, want bij verlies lagen ze uit de race voor het kampioenschap en kon S.v. Rijssen 8 bij winst het kampioenschap al ruiken. Er lag dus veel spanning op deze wedstrijd, maar op het veld was s.v. Rijssen 8 de enige voetballende ploeg. Zij hadden de sterkste 11 spelers en domineerden de wedstrijd. In de eerste helft leverde hun dominantie één doelpunt op: een voorzet richting de tweede paal van Pawel Piskorz wordt met het hoofd van richting veranderd door een verdediger van Helios en de keeper van Helios wordt hierdoor verast en komt er niet meer bij. In de tweede helft kwam s.v. Rijssen 8 vrij snel op een 0-2 voorsprong door een strakke voorzet van Ricky Bakker die vervolgens bij de tweede paal hard wordt binnengegleden door Niels Ponsteen. Kay Heesen maakte 20 minuten voor het affluiten nog een derde doelpunt met een intikker in de kluts. In de laatste fase voetbalt s.v. Rijssen 8 de wedstrijd zakelijk uit en probeert Helios nog een doelpunt te forceren. Waar het middenveld de hele wedstrijd collectief een erg sterke wedstrijd speelde, stond de verdediging van s.v. Rijssen 8 de laatste fase van de wedstrijd als een huis. Helios 6 kwam er voor geen mogelijkheid doorheen en de wedstrijd eindigde dan ook met een 0-3 stand en met 0 schoten op doel van Helios 6. De directe titel concurrent is daarmee vakkundig uitgeschakeld en alleen Koninklijke UD 4 kan op papier nog kampioen worden. Wel moeten ze dan met nog 5 wedstrijden te spelen, 14 punten goedmaken op s.v. Rijssen 8. Dit lijkt bijna onmogelijk.

Zaterdag 7 mei 2022 speelt s.v. Rijssen 8 tegen hekkensluiter Sportclub Deventer 2. Bij winst komt s.v. Rijssen 8 op 48 punten en kan ook Koninklijke UD 4, s.v. Rijssen 8 dan niet meer inhalen en zijn ze officieel kampioen. Het belooft een mooie zonnige zaterdag te worden, waarbij we iedereen uitnodigen om te komen kijken! Om 12.15 uur wordt er afgetrapt op veld 1 en rond 14.00 uur moet het kampioensfeest losbarsten! Vanaf 14.30 is er gelegenheid om s.v. Rijssen 8 onder het genot van een biertje te feliciteren in de kantine. In de middag kunt u de spelers van s.v. Rijssen 8 uiteraard ook toejuichen als ze met de platte kar door Rijssen rijden. Houd de Social media van s.v. Rijssen 8 in de gaten voor de festiviteiten en route van de platte kar door Rijssen. Instagram: @svrijssen_8

Tot zaterdag 7 mei om 12.15 uur op veld 1 bij s.v. Rijssen!