s.v. Rijssen niet naar de derde klasse

Gepubliceerd op: maandag 13 juni 2022
s.v. Rijssen is er niet in geslaagd om zich via de nacompetitie naar de derde klasse op te werken. Barbaros uit Hengelo was een maatje te groot voor de club uit ‘t Opbroek. De finalewedstrijd van de nacompetitie eindigde in een terechte 2-0 nederlaag voor de ploeg van trainer Gerald Willems en leider Gerrit Poortman.

Er stond met de kans op promotie naar de derde klasse veel op het spel afgelopen zaterdag. Deze spanning was aan weerszijden duidelijk te zien in het veld. Beiden ploegen waren gebrand om de overwinning in de wacht te slepen en gingen tot het gaatje. Barbaros was net iets beter in het veldspel en wist daarmee meerdere kansen te creëren in de eerste helft. Doelman Tim Paalman was echter in vorm en stond zijn mannetje. Hij keerde diverse schotkansen waaronder een 1-op-1 kans. Ook trof Barbaros eenmaal de lat in een gevaarlijk afstandsschot. s.v. Rijssen mocht dan ook van geluk spreken dat het met een 0-0 tussenstand de rust in ging.

De tweede helft moest duidelijk anders om er met de winst vandoor te gaan. s.v. Rijssen had de kans om het tij te keren toen ze in de 50e minuut een kans kreeg. Maar de aanval werd niet benut en het was Barbaros dat in de razendsnelle tegenstoot de 1-0 maakte. Tien minuten later werd de opgave voor de Rijssenaren nog lastiger toen Niek Averesch een directe rode kaart kreeg door aan de spreekwoordelijke handrem te trekken. Gerald Willems probeerde vervolgens met wat frisse wissels nog wat nieuw elan in te brengen. Rick Bruggink, Kelton Lohuis en Tijs Blokhorst kwamen in de ploeg voor Tijs Theijink, Jesse Embsen en René Koezen. Helaas leverden deze wissels niet op waarop gehoopt werd en werd het in 80e minuut ook nog 2-0 door een mooi uitgespeelde aanval van Barbaros. Net toen de wedstrijd beslist leek pakte de aanvaller van Barbaros een directe rode kaart vanwege onsportief gedrag. Dit gaf s.v. Rijssen nog wat goede moed voor de laatste 10 minuten maar het mocht helaas niet meer baten. De Rijssenaren wisten geen echte kansen meer te creëren. De club uit ‘t Opbroek verloor met 0-2 en ging niet door in de nacompetitie. Daarmee komt het officiële seizoen ten einde voor Gerald Willems en zijn ploeg.

s.v. Rijssen speelt op 2 juli de eerstvolgende wedstrijd tegen het eerste elftal van voormalig eredivisionist Heracles. Na de wedstrijd zal Gerald Willems afscheid nemen als hoofdtrainer van s.v. Rijssen, tevens stopt leider Gerrit Poortman na jarenlange dienst. De wedstrijd belooft een spektakel te worden en zal plaatsvinden op sportpark ‘t Opbroek om 14:30. De kaartverkoop start op 15 juni. Bestel tijdig uw kaartje en komt dat zien!