Pure reclame s.v. Rijssen tegen Heracles

Gepubliceerd op: vrijdag 8 juli 2022
Onze hoofdsponsor Jan-Willem Tusveld van Visymo zorgde ervoor dat wij de openingswedstrijd (foto van Jan Sanderman) van ons nieuwe complex tegen profclub Heracles Almelo mochten spelen. Het was een middag pure reclame voor s.v. Rijssen, al doet de uitslag van 0-12 anders vermoeden. Bij deze willen we nogmaals iedereen bedanken die hieraan meegeholpen heeft! Het feit dat Heracles Almelo ons vroeg of wij in de toekomst bereid zijn om ons complex ter beschikking te stellen voor een oefenwedstrijd geeft aan dat wij als s.v. Rijssen de zaakjes goed voor elkaar hebben.

Gerard Kruizinga, stadionspeaker van Heracles Almelo, kondigde de gladiatoren aan onder leiding van ex-professioneel scheidscheidsrechter Eric Braamhaar. Diverse fotografen en cameramensen waren aanwezig, daarnaast waren vele toeschouwers (er waren 700 kaarten aan de man gebracht) getuige van een prachtige middag. Het weer was ons gunstig gezind, eten en drinken was goed verzorgd en de grasmat was door de Gemeente Rijssen-Holten prima onderhouden. Zoals verwacht waren het de bezoekers die de toon zetten, we gingen rusten met een stand van 0-4 voor de bezoekers.

Na de pauze ging het hard qua score, ondanks vele nieuwe spelers aan Rijssense zijde. Heracles Almelo had zelfs een heel nieuw team de wei ingestuurd en die waren vanaf de eerste minuut erg gretig. Alle 23 spelers van s.v. Rijssen kregen speeltijd van de afscheidnemende hoofdtrainer Gerald Willems en leider Gerrit Poortman. Dat het uiteindelijk 0-12 werd is jammer, maar gezien het krachtsverschil acceptabel. Geen schande aangezien we alleen met eigen leden voetbalden, dat de vermoeidheid steeds meer opspeelde was logisch.

Na afloop was het nog lang gezellig en werd er afscheid genomen van spelers Yilber Haverslag (vertrekt naar Hulzense Boys) en Mark van Pijkeren (gaat naar DOS'37). Vervolgens hielden we een woordje voor Gerald Willems en Gerrit Poortman, beide stafleden stopten na enkele jaren en kregen een ingelijst shirt. Hierna werd het buffet geopend en kon men tot 20:00 uur eten en drinken halen. Al met al een zeer geslaagd weekend, de avond ervoor werd Bedrijfsvoetbal Rijssen afgesloten en zondags was de vrijwilligersdag. Donderdag 14 juli vanaf 19:30 uur is de Algemene Leden Vergadering en zodra de trainingen weer starten zullen wij dit vermelden op onze website en Social Media.

Scoreverloop s.v. Rijssen - Heracles Almelo:

13.Sinan Bakis 0-1, 16.Lucas Schoofs 0-2, 37.Sinan Bakis 0-3, 44.Sem Scheperman 0-4, 46.Anas Ouahim 0-5, 47.Samuel Armenteros 0-6, 58.Samuel Armenteros 0-7, 61.Mateo Les 0-8, 69. Samuel Armenteros 0-9, 77.Orestis Kiomourtzoglou 0-10, 81.Yaid Marhoum 0-11, 82.Bilal Basaçikoglu 0-12.

Wedstrijdverslag namens Heracles Almleo: Heracles Almelo maakt dozijn vol in Rijssen - Heracles

Foto's via Jan SandermanZoek je foto op Oypo

Verslag en foto's via Extreme Football TourismExtreme Football Tourism: NETHERLANDS: SV Rijssen (2021-)

SamenvattingSV Rijssen - Heracles Almelo | 02-07-2022 | Samenvatting - YouTube